lördag 10 augusti 2013

Den här sommaren

Den här sommaren har inte varit som andra somrar.
Jag har badat i östersjö, fjällsjö och hemmasjö. Flera gånger. Så många gånger och så ofta att ibland har knappt badbyxorna torkat ordentligt mellan gångerna. Så många gånger att jag förmodligen kommer behöva köpa nya badbyxor eftersom de jag haft den här sommaren snart är utnötta.

Vi har varit på semester och för första gången så var inte den första veckan på semestern kass. Humör har hållits uppe och tålamodet har räckt. Ofta. 

Idag har jag plockat bär också. Senast jag gjorde det var nästan den där gången i lågstadiet då vi allla skulle bidra med ett par dl lingon till skolans lingonsylt. Var det kanske en dl vi skulle plocka? Vet knappt, men jag vet att min mamma hjälpte mig och hon plockade nog den största delen av min skörd.
Idag gjorde jag det själv. Utan mamma. Och jag tyckte det var trevligt.

Den här sommaren har varit lite annorlunda och jag gillar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar