söndag 17 juni 2012

Ett inlägg om semester

Jag behöver semester:

- så jag kan uppskatta att min bror och pappa är här och hjälper oss med huset
- så jag kan förstå att uppskatta den fantastiska kaffemarinerade älgsteken jag lyckades perfekt med till middagen ikväll
- så jag kan se hur underbart det är när Henry får på sina jobbarbyxor och med sina tre skruvar i fickan kan "hjälpa" sin farbror och farfar att bära de där pinnarna i garaget
- så jag kan njuta av Signes saktfärdiga prat med perfekta omvärldsanalyser lite bättre
- så att jag kan se Leonards utvecklingsfas utan att bli frustrerad och irriterad hela tiden
- så jag kan se det undersköna i hur tre krabater under femochetthalvt kan samarbeta i sandlådan i mer än 45 minuter medan solen går ner
- så jag kan förnimma rhododendrons färg mot det solstänkta gröna
- så jag kan höra göken
- så jag kan vara den pappa och make jag vill vara
- så jag kan orka tänka klart mina tankar.

Helst nu på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar