lördag 4 augusti 2012

Ett inlägg om att sminka semestern

Vi har semester.
Det är inte alla förunnat, det fattar jag.
Vädret har varit extremt växlande men idag sken solen. Åtminstone på utsidan. Jag somnade på bryggan medan familjen badade. Jag behövde nog vila.
När man har semester så ska allt vara så toppen. Vädret ska vara soligt, lekarna ska flyta på och alla ska vara glada. Så verkar det i alla fall vara på facebook.
Men så är det inte alltid. Tydligen. Jag har first-hand-information. Allt är inte guld och gröna skogar, även om man är på semester.
Och jag fattar. Jag har sjukt mycket att vara lycklig över, glad för, och nöjd med. Det fattar jag.
Därför är det lite frustrerande, i vanlig ordning, att skriva det här.
Men jag gör det ändå.
För det här är verkligheten också, och jag vill beskriva den.
Kavelmora Ink ska rymma verkligheten. Annars förgås jag.
Jag bara sminkar den lite. Verkligheten alltså.

Så ni kan ju få veta att vi har haft sol idag. Och ätit pizza. Och spelat mjuktennis.
Men resten har också varit här.

Vi har semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar