tisdag 2 oktober 2012

Ett inlägg om några funderingar jag har

Ibland måste man bara fråga sig några saker.

Till exempel det här med att jag var ljudtekniker idag när vi hade celebert besök av välmeriterad talare. Med tanke på att min egentliga erfarenhet från ljudteknik kommer från kapellet i Betania där jag var "ljudtekniker" (vid sidan av mitt egentliga gig som kollektör) vilket innebar att jag slog på en strömbrytare och satt längst bak i lokalen så var det lite en högoddsare att jag fick uppdraget idag. Men det gick bra. Kanske är jag en naturbegåvning utan min egen vetskap? Nä. Det tror jag egentligen inte.

Och sen har vi den här grejen med glassbilen. (Jag vet, jag brukar skriva om glassbilen. Det ligger mig varmt (kallt?) om hjärtat. Hoppas ni står ut.)
Visst är det fullständigt normalt att det varannan tisdag ska väntas på glassbilen? Och att man som förälder förväntas säga "Nej, idag ska vi inte köpa nån glass" och barnen ger lite blandade reaktioner beroende på om de ätit middag ordentligt eller inte. Och. Visst är det normalt att barnen, mitt i middagen, när "glassen-är-slut-jingeln" spelas utanför huset, springer ut "för att prata med killen" som de brukar säga.
Visst?
Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar