torsdag 15 juli 2010

En Boomerang.

Vanligtvis har jag haft något att skriva av mig, eller så har jag haft något att berätta.
Idag finns det varken något att skriva av mig och inte har jag något att berätta heller.

Det finns inga roliga kort att dela med mig av.
Mästersnickarn är på annat gig och avfuktaren jobbar på i tvättstugan - för fullt. Men den sköter ju sig själv, och bjuder inte på så många roliga saker att skriva om.

Men jag vill ändå skriva.

Vad tänker jag på? Är det inget där som kan vara något?
Tja, jag tänker på mycket hela tiden egentligen.
Jobb. Humor. Mode. Matlagning. Kaffe. Barnen. Fotboll. Tatueringar.
Ska vi ta och beta av varje ämne - så får vi se var vi hamnar?
  • Jobb. Det är varmt på jobbet. Jättevarmt. Man är lite som i ett akvarium och vattnet är min egen svett. Och ändå så har jag varken väst eller slips på mig... Jag trivs på mitt jobb, det är kul att gå till jobbet. Jag får skoja lite som jag vill, och folk skojar tillbaka. När de fattar att jag skämtar...
  • Humor. Och Jobb. Jag har kommit på att jag har ett drömjobb. Fatta vad roligt det vore att jobba på Humorhimlen i P3! Sitta och spela upp de roligaste radiosketcherna genom tiderna - utan att egentligen behöva vara rolig själv. (För det vet jag ju att jag har lite svårt med. Jag kommer inte att köra stand-up, ni behöver inte vara oroliga.) Är man för gammal för att praoa på ett jobb när man är 32?
  • Mode. Jag jobbar ju på en klädbutik. Där finns det flera avdelningar och jag skulle gärna praoa även på några av de avdelningarna. Han som är Jeanschef har lovat att jag ska få göra det någon gång - *längtar* - och så ska han ha en modekurs med mig också. Det känns bra... för man vill gärna lära sig av Pistol Pete. Han har ju även varit kock!
  • Matlagning. Såg på Sommar med Ernst ikväll. Gillar't. Och jag står för det. Han är lite rolig, och så är han i ett coolt hus och fixar. Vi har också ett coolt hus och jag skulle gärna göra om vårt kök framöver. Inte nu, men sen. Sen skulle jag vilja ha ett utekök på vår kommande altan - och där ska det bli värsta feta grilluteköket! När det är klart är du välkommen! Jag ska bjuda på Kaffemarinerad Älgstek. Jag vet att jag är tjatig, men det är ju gott!
  • Kaffe. När vi bygger om vårt kök skulle jag vilja ha en bra kaffemaskin. Hade jag det skulle jag gärna bjuda dig på gott kaffe. Jag bjuder gärna nu med, men det skulle kunna bli mer fyrstjärnigt med en ordentlig maskin.
  • Barnen. När jag kom hem från jobbet som kaffekokare idag så möttes jag av två glada, barkroppade barn. De gillar att åka på sina bobbycars och Leonidas traktor - och när Singo satt på traktorn helt bar fick jag en flashback från en grabbhelg uppe i Laisaliden för många år sedan när mina kompisar (vi kan kalla dem Steve och Nich så röjer vi inte deras identiteter) körde skoter iförda hjälm och skoterskor. Bara. Detta skedde nattetid och vi var få som såg det, och det var synd för dem som missade det - för det skapade ett härligt minne! (Miriam, var du med? Minns du det här?)
  • Fotboll. Minns ni att det finns en kille som heter Zlatan som spelat i vårt fotbollslandslag? Han säger (eller tidningar, tunga, viktiga källor som aftonbladet.se säger) att han ska börja spela i landslaget igen. Det tycker jag är kul, för han är bra. Jag fick en bild av honom en gång som en generös, omtänksam kille som ställer upp - och är man tvåbarnsfar så är man nog inte bara en skitstövel. Tror jag. Och så har han mycket tatueringar också.
  • Tatueringar. Ja, man vill ju göra en till. Men vad ska det vara för något? En ros, en delfin, ett par fjädrar eller kanske ett hjärta? Vad tycker du?

Tänk, det blev något ändå. Tack för att du hängde med på ett varv med mina tankar. Du för gärna följa med igen... nästa gång. Om det blir någon sådan.

2 kommentarer:

  1. Nä, jag var inte med. För avklätt för mig!

    Tatuera en dalahäst vetja!

    SvaraRadera
  2. Det var nästan för avklätt även för mig... och då var det ju inte första gången de bjöd på den typen av show...

    Tja, det kanske skulle vara något med en dalahäst. Flera av tjejerna på jobbet har det, så jag skulle ju smälta in!

    SvaraRadera