lördag 21 januari 2012

Ett inlägg om ett tunt mynt och en snögubbe

Igår var dagen då folk verkade reagera på vår bil. Den jag ansvarar för.
Min kollega M kom in och frågade varför jag hade så mycket last osurrad på taket och jag fick ett twittermeddelande av min gode vän Nigge om att han hade långt gångna planer på att bygga en snögubbe av all snö som låg på taket till bilen.
Vi började en liten skämttävling på twittern och såklart avgick Nigge med segern, ordvitsens okrönte (ännu?) konung som han är. Jag nödrimmade nåt om att jag "inte ville ha snö på taket men hellre ett paket". Man fattar ju att han vann, om man säger som så.

Idag var en dag av ömsom vin, ömsom vatten. Grejer på jobbet som gick fel, skämt som gick hem, kassor som misstämde, brev genom cybervärlden, en VAB-hämtning från Bystugan men där Hank fick "Oakacka" infolierad av Dagmammorna att ta hem till mormor, kalas hos en fin vän, ett lagom surt bråk med min fina fru, ganska bra resultat på På Spåret och en massa grejer till.

Ganska blandat.

Men några grejer stack ut och gjorde att den här dagen ändå slutade på plus.
Den sak som stack ut mest var paketet som låg på biltaket strax efter niofikat. Innehållande lite instruktioner.


INSTRUKTION SNÖGUBBE (förvaras kallt, sub zero)

1. Bygg gubbe. Tre snöbollar = gubbes kropp.

2. Applicera morot (i fejset, ej söderöver) (reds anm, det låg en morot i paketet)

3. Placera kottar för syns skull.

4. Next up: stenar för Mr Snowman att hålla god min. (reds anm, stenar i paketet)

5. Som indiebandykille bör du ha ett stabilt förråd av mössor. Snömannen vill gärna ha en på huvudet för att undvika frostskador.

6. Armar? Man kan faktiskt välja. Om du hittar några pinnar som faller dig i smaken kan du armera med dessa.

7. Klart! Grattis, du har skapat din egen Mr Frost!

***

Min bror skrev till mig att det här myntet man är, det med två sidor, är väldigt tunt. Det stämmer faktiskt. Jag är lika nära glädjen som jag är ledsnet.
Men idag, nu när jag lite för sent för mitt bästas skull går och lägger mig, så är det med den glada sidan upp.
Fast det är för kallt att bygga snögubbe i Kavelmora i helgen. Men jag har i alla fall instruktionerna, utifall att.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar