tisdag 29 november 2011

Måndag. The extended version going on Tuesday

Ja, jag är känd för att vara dagvill.
Men jag hann inte skriva nåt ordentligt igår. Så jag gör det nu istället.

Jag är astigmatiker. Med dubbelseende. Det har min ortoptist sagt. Trött är jag också.
Det blev låneglasögon. Jag ser ut lite som Adam Alsing. Fast inte lika rik som han.
De är snyggfula, glasögonen. Inte riktigt fulsnygga, men nästan. Det känns som att jag skojar, när jag går omkring i mina glasögon. Men de funkar.

Jag är så trött att jag igår inte ens orkade ta in att vår äldste son tyckte jag var snygg och såg ut som en "jockstjäjna". Det är en såkallad dal just nu,

Men idag är det tisdag och jag försöker kämpa mig upp till ljusrosa på färgskalan. Sånt som hjälper när man strävar ditåt är samtalssession med proffs, lunch med fru och lite egentid. (För dig som inte förstår syftet med egentid så kan jag förklara det någon gång.)

Jag gillar den här sidan Kavelmora Ink. Jag trivs här. Jag sa till en person idag att det är min sida - men det är inte riktigt sant. Det är din också. Du som läser. Hoppas att du kan trivas här med mig.

Just nu sitter jag i Hökviken och skriver. Ensam. Med radion som vän. Och där leder Modo. Det är också sånt som hjälper i rosaskapandet av min personliga färgskala.

Imorgon är det onsdag.
Nån som vet om det är nåt på tv då?

2 kommentarer:

  1. Heja dig Fredrik! Ang. egentid så kan jag vara lite trött på hur det tjatas om det särskilt i föräldrasammanhang. Jag tror dock att vi alla i olika utsträckning behöver få vara med sig själv. Annars tappar man bort sig.

    SvaraRadera
  2. Tack Miriam. Och jag håller med om att det blir lite inflation ibland i egentidssnack, men det förtar ändå inte skönseln i själva grejen. Jag vill ju vara en bra pappa. Som alla väl vill. Men jag har/hade tappat bort mig lite. Emellanåt.

    SvaraRadera