söndag 8 april 2012

Ett inlägg om påsken

Jag vill också skriva ett inlägg om påsken, jag har ju gjort det de senaste två påskarna som Kavelmora Ink har funnits.
Inte den här påsken heller satt jag på ett fjäll, nergrävd i en snögrotta iklädd t-shirt, skoteroverall halvt avtagen och knuten om midjan och solglasögon.
Igår åt vi yoghurt till middag, inte ett enda ägg kom över tröskeln till vårt hus. Inte en endaste centiliter påskmust avnjöts - det var som en vanlig lördag.

Det gick bra ändå. Vi matade grannarnas kanin och gick ner till Mästersnickarn och hans bror. Tur de hade olika färg på mössan - annars hade vi aldrig sett skillnad på dem. Vi spelade Mario Kart och kollade på fotboll. (Helena var sjuk, annars hade vi aldrig spelat Mario Kart.) Jag vill naivt tro att det var en bra påskaftonslördag. (Jag kan ha fel.)

Idag däremot var det en klassisk påsklunch i pipe linen. På väg till Hökviken, där lunchen skulle avnjutas, så valde jag att hälsa på alla bilar vi mötte. Inte en enda hälsade tillbaka och det gjorde mig något besviken. Syftet med att jag hälsade på alla bilarna var ju egentligen att de skulle få fundera resten av den här påskdagen vem det egentligen var som hade hälsat på dem, men nu verkade det ju inte som om nån såg det ens. Jaja. Jag får försöka igen.

Äggmålning, sillätning och påskgodisätning. Som det sig bör. Och att vi sen vid hemkomst stekte på lite grillkorvar med tillhörande bröd som yngste sonen ville ha skurna i bitar så att han kunde äta dem med sked - det klassar vi i kategorin som saker som inte riktigt sig bör, men funkar.

Jag tror för övrigt att en annan än mig uppstod för en massa år sedan och så tror jag att jag ska gå och lägga mig nu. Det är ungefär de likheter jag kan komma upp med.
Glad Påsk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar