tisdag 27 december 2011

Ett inlägg om politik

Alla (läs @thomps och min bror) har önskat och önskat en hel massa ämnen från listan jag skrev om igår! Så jag gör väl som jag lovade och skriver om det som ni har önskat!

Första önskade ämnet var politik-punkten, så politik it is.
Vi har nog aldrig pratat politik i min familj. Någonsin. Men i förrgår hände det.
Jag sa att det fanns vissa bra grejer med dom från högern och sen att det finns vissa bra grejer med dom från vänstern och att det ju vore toppen om man kunde samköra på nåt vis.
Då sa Pappa att det kan vara svårt att hitta ett parti som liksom möter båda sidorna och då sa min syster att hon förmodligen är mer socialdemokratisk än vad hennes barns morföräldrar är.
Klockan var halv elva och mina föräldrar behövde åka till stället de sov över på, så "diskussionen" var över på mindre än tre minuter.

Men politiksnacket var inte över där:
Vi andra satt kvar. Min bror wordfeudade, hans ena son satt och läste i en kamratposten-bok, jag förklarade för hans andra son vad en kommunist är, min syster skötte om sitt smurfland och hennes dotter satt och iakttog. Och ställde sig upp och bad om uppmärksamheten.
Hon började beskriva hela situationen: hur Chrish satt med mobilen, hur hans son bara läste i sin bok, hur hennes mamma också satt med mobilen och ibland kollade upp (hastigt, med en flackande blick) och allt var PÅ PRICKEN beskrivet. Sen råkade hon, min systerdotter, vifta till och tappa sin mobil och tröttfnissig som hon (och vi andra) var så brast vi alla ut i gapskratt!

Varpå hon sa till sin mamma: "Mamma, jag tror jag borde bli kommunist när jag blir stor!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar