torsdag 20 maj 2010

Fashion Update, upon request

En kollega till mig, alltså i mitt jobb som diagnostiserande läkare, och tillika trogen läsare sa ikväll att hon saknade inlägg om mode. Tydligen har jag skrivit nånstans att det kommer hamna lite inlägg om mode - men uppenbarligen så har jag inte prioriterat det. Inte det att jag inte gillar mode, det gör jag jättemycket - jag tror bara att det är det att jag inte är så himla bra på det så då kanske jag inte riktigt vågar skriva om det. Jag jobbar ju trots allt i fiket på en klädbutik, förklarar det inte det hela lite?
Det jag vet däremot är att chinos är hett, gärna röda och det finns faktiskt lite exempel på Lager 157 i Sågmyra om du är extra nyfiken. Där finns även snickerskaka mm...

En annan rolig sak med tanke på mode var att jag gick och vann en grej häromdagen! Tänk va, FT vinner något! Det är helt otroligt, så det måste jag berätta om:
CTHmini heter ett företag som gör kepsar till barn. De anordnade en tävling där man fick anmäla sig, och så hade man chansen att vinna en keps. Vem går och vinner, av kanske 350000 tävlande (lite osäker på antal deltagare, men det måste ha varit massor...)? Jo, jag. Kändes lika stort som när jag vann 20:- på barnkorsordet i VK 1988 (eller nåt sånt)!!
Besök gärna deras hemsida och kommentera vilken keps ni tycker jag ska välja. Kom ihåg bara att det inte är till mig, utan till något av mina barn...

Sen lite mer mode. Min kollegas man (alltså min doktorkollega) gav mig en bunt med KING-tidningar. Där har ni mode så vi klarar oss ett par inlägg!

Mer då?

Jo, drömde att jag var med i Idol i morse. Jag hade inte sökt själv utan hade liksom blivit head huntad av Bagge och hans kompisar, och det kändes stort. Tror ni de här minuterna som drömmen var räknas in i mina 15 minutes of fame? Om det är så har jag inte många minuter kvar, så jag lär disponera dem rätt. Vad tycker ni jag ska satsa på? Tacksam för förslag.

En bild såhär på slutet. Så här kan det se ut när man kommer hem efter jobbet.

6 kommentarer:

  1. Den andra Modedoktorn21 maj 2010 kl. 12:38

    Tack snälla modedoktorn!
    Nu känns det riktigt bra. Chinos i färg är skitsnyggt, dock är paret jag sitter i i skrivande stund beiga. Men jag har köpt ett par lila jeans! Jättefina.
    Kram../ M

    SvaraRadera
  2. Och förresten, jag citerar din presentation från högerspalten: Du kommer nog att få läsa om sport, kaffe, grillning, renovering, barnuppfostran, tatueringar, mobiler, MODE, grunkor och andra grejer...
    Därav min längtan efter detta!

    SvaraRadera
  3. Tänk att lite diskret finnas omnämnd i Kavelmoraink! Inte illa... Inte illa alls! ;-)
    /Kollegans man (Han med tidningarna)

    SvaraRadera
  4. Vet du modedoktorn, jag kom ihåg att jag hade skrivit det i min presentation - jag trodde däremot aldrig att någon skulle ta sig tiden att faktiskt läsa vad jag skriver så därför blev jag så förvånad att du hade uppmärksammat ordet mode! Självklart vet jag att jag inte ska underskatta din uppmärksamhet - det är ju lite en av dina många bra talanger, men du vet ju hur jag är... lite förvirrad.

    SvaraRadera
  5. Och sen Kollegans man (han med tidningarna):
    Jag ska tillägna dig ett helt inlägg här på Kavelmoraink, för det är världen värd att få läsa om - något så storslaget som dig! Jag ska skicka researchavdelning till ditt hood i morgon, så håll i hatten.

    SvaraRadera
  6. Kollegans Man (Han med tidningarna)30 maj 2010 kl. 01:18

    Har du folk som hukar i buskarna häromkring??? Först nu såg jag detta inlägg, och jag som inte tänkt på hur jag fört mig över huvud taget!(Tjena, hur ska detta sluta?)

    SvaraRadera