söndag 30 maj 2010

Hemtjänsten

Det finns roliga saker och det finns tråkiga saker. Jag gillar mest roliga saker, men tvingas ofta göra tråkiga saker också. Vad är tråkiga saker då? Jo, till exempel att rensa avlopp. Att betala räkningar. Att säga hejdå till vänner som flyttar.
Idag har jag firat mina barns mor! Det var roligt och vi lyckades göra grymt många roliga saker! Fikade gott, njöt av solsken, gick på loppis och fyndade och så fick vi hem Leonidas också! Vi fick även besök av vänner och i kvällssolen fick jag inviga min hamburgerpress!
Det var jätteroligt tills vi kom på igen varför de var på besök. Det är nämligen så att de ska flytta utomlands, till Gotland. Frågar du mig så tycker jag det är onödigt, men jag har inte så mycket att säga till om här i världen märker jag…

Hursomhelst.

Det är tråkigt när vänner flyttar men kul för dem som de flyttar till! Man kan välja att se det svarta bara och tycka att det bara är surt att de flyttar, eller så kan man se det vita och positiva i det. Minnen man samlat ihop finns alltid kvar och det är ju inte fel att ha några att hälsa på när man ska ge sig ut i sin ac-befriade bil på en långtur.
Men just ikväll ska jag se lite mörkt på det hela och sakna dem lite extra fast de knappt lämnat Kavelmora, det är de värda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar