onsdag 12 maj 2010

Nu är det snart klart!

Idag kom bilen med allt material till grunden. Lite grundläggande material alltså för vår utbyggnad. Jag skojade lite med mannen med kranbilen och sa "det måste vara lite som en bebisleksak för vuxna det här" och han måste inte ha hört vad jag sa, för han skrattade inte så särskilt mycket. Men han var trevlig!

Eftersom jag hade vabkostymen på mig så var Leod hemma också. Han har fått ett par snickarbyxor idag, så när vi har innejobb att göra kan han ju hjälpa till. Han har ju bara inneverktyg förstår ni...

Dala Allbygg. Lite reklam är väl aldrig fel?

Nu ser huset ut såhär. Vi får se hur det ser ut nästa gång jag tar kort från den här vinkeln!

Ja, då är det väl inte så mycket kvar att göra? Avloppen kommer ligga såhär, men tunnan ska flyttas. Det är väl egentligen det hele'?!

_______________________

Visst har jag fått till "inredningsrenoveringslingon" (alltså hur man pratar, alltså snacket ni vet) ganska bra?

Annars då? Jo, det knallar och går. Helst Hank. Och imorgon åker förklädet på igen.

Förresten. Har vi bestämt vilken dessert vi kör på söndag? Vad tycker Ni?

2 kommentarer:

  1. Jag läste verkligen lingon (bäret) och kunde inte förstå alls. Jag läste flera gånger. Tänk om jag hade läst fortsättningen på en gång!

    SvaraRadera
  2. Tur att min korrekturavdelning inte heller fattade så att jag skrev dit en liten förklaring. Om jag inte hade gjort det hade väl folk trott att jag är knasig på riktigt! Sen skrattade jag nästan högt när jag läste din kommentar... (nästan eftersom kidsen sov i rummet bredvid.)

    SvaraRadera