torsdag 6 maj 2010

Pom poms

Igår skrev jag att tre av tre går och att en av tre pratar rent. (Jag kanske inte skrev exakt de orden, men andemeningen var den i alla fall.)

Idag har det hänt mer saker:

Efter fjorton velvändor skickade jag husfrun på after work med sina kollegor. Eftersom det var after work för mig så tyckte jag att det kunde vara rättvist att hon också fick lite sådant.


Det här betydde alltså att jag nu var i så mycket numerärt underläge som det går! Hur skulle det gå? Skulle de gnälla vidare resten av kvällen? Hur skulle vällingmatningen gå? Vem skulle få vällingen först? Vem skulle få offras för lagets bästa?


Det gick bra. De slutade gnälla när jag körde en sån här cheerleaderdans med lite hushållspapper som pompoms. (Synd va att det inte kommer film på det?)

Jag bestämde mig också för att både Hänju och Sänch skulle få välling samtidigt - Singo fick sitta i babysittern och käka.

Det gick alltså bra. Den ende som behövdes offras för laget var vår offensiva striker Hank som fick somna i vagnen för lagets bästa - men det funkade.


Jag har konstaterat att det måste vara fredagskväll idag för godispåsen kom hem och åts upp lika fort som den brukar på en fredagskväll.
Alltså går vi till tandläkaren på en lördag med twipletterna och så jobbar jag på måndag (fast lördag) och alltså blir jag utan söndag den här veckan. Men jag är ledig på måndag och då blir det inlämning av buss till verkstan. Jag kan verkligen få till det bra alltså.

2 kommentarer:

  1. Josefin Granström7 maj 2010 kl. 00:18

    Hallå Fredrik!
    Har kikat in här via dina hintar på FB och jag måste säga att din blogg är mycket underhållande att läsa :) Man kliver rätt in i familjelivet och ser scenarierna klart framför sig... Ljuvligt! Blog on!

    SvaraRadera
  2. Hej Josefin!
    Välkommen och vad roligt att höra från dig! Tack för de värmande orden och vad kul att du gillar att läsa om en kaosartad familj... :)
    Jag tänker fortsätta, det är ju så kul att skriva. Bra terapi är det också...
    Sköt om dig! Kram Fredrik

    SvaraRadera