tisdag 18 maj 2010

Uppdatering igen.

Nu har det hänt grejer. Det blir ju så när det är ett tag mellan inläggen...
Det har varit måndag och idag har det varit tisdag, och vi har bland annat fått höra att norrmännen har firat till det nu igen. Det är ju roligt för dem att de får ha lite roligt också - det kan vi väl unna dem?

Jaja. Vi ska inte prata för mycket politik på den här internetsidan, för då ger jag mig ut på djupt vatten - och är det djupare än grannens soluppvärmda pool så ger jag mig inte ut dit.

Vad har mer hänt?
Jo, jag har fått uppdatera min arbetsklädsel. Numer kommer jag även att få ha ett nyckelband, jag väntar bara på att få den tillhörande nyckeln. Min kollega håller på att lära sig att spela golf och han får gå en massa kurser, och det är lite lika för mig och det här med nyckelansvaret. Jag började min kurs igår och fortsatte idag, och har väl ett par gånger till på mig innan jag får dubbas till nyckelinnehavare. Imorgon berättade min lärare att han kommer gå med linjal efter mig, och om jag låser fel... så smäller det. Det kallar jag pedagogik!
Det känns enormt stort och ärofyllt - tänk att lilla jag som inte ens varit nyckelbarn får det här förtroendet. Nu kommer nog mamma att bli stolt över sin lille grabb...

Igår fick jag även baka chokladkaka, så nu kan jag bocka av det också på min lista. Jag hann till och med göra lite chokladbollsdeg innan lunch, så behöver ni nåt bakat så är det bara att höra av sig. Det bör med fördel vara stora laddningar som önskas, för det är så jag jobbar. Nu kan jag ju inte avslöja några recept med tanke på min tystnadsplikt, så jag låter bli.

Idag så träffade jag en kund som också var tvillingförälder. När hon fick veta hur gamla Tigne och Hänju var så konstaterade hon att vi var i den tidsperioden som hon hade blank i sin minnesbank. Sen sa hon också att hennes minnesbilder började komma tillbaka när barnen blev fyra ungefär - så det är lite därför jag skriver här - för att minnas. Hon pratade också om det här med koppel på sina barn, så jag ska nog forska vidare i det ämnet. Återkommer om det.

Idag hade jag även stora delar av grannskapet här på Kavelmorabygget. Som ni ser på bilden nedan jobbas det hårt av alla och det enda jag bävar lite för är fakturorna som kommer ramla in så småningom... (En av grannarna saknas på bild, för han pratade i telefon. Men han var där, och det är viktigast.)
Nu är andra lagret frigolit på plats, så nu är det snart klart.

Zlatan då. Var kommer han att spela nästa säsong tro? Kavelmora IF kanske? Nej, vi kvalificerade oss ju inte för champions leauge, så det är väl inte så sannolikt kanske.
Den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar