tisdag 11 maj 2010

Snicker - s - i

Mitt jobb innehåller lite bakning, det kanske ni har förstått. Vi bakar chokladbollar, snickerskaka, kladdkaka med mera med mera. Idag blev det lite snickerskaka, och ja - jag brände ett par skålar med choklad. Man är väl inte mer än människa, eller?

Sen var det storfrämmande på besök idag igen! Det var mycket roligt att träffa Er, så roligt att jag glömde att jag skulle hämta kaffe till min kollega när jag började prata med er. När jag aldrig kom upp så insåg hon att hon fick reda sig själv... lite som en sås.

Nu har jag skrivit lite om Snicker - s. Nu blir det Snicker - i. Del 1.

Om ni läst min statusrad just nu på FB så står det att säkra källor antyder att material till vår grund är på ingång. Det känns fett med bra! Äntligen kanske vi kommer få en liten tvättstuga, ett litet nytt badrum och ett litet krypin som man kan kalla gästrum. Det är lite på tiden - men det finns ju iofs folk som har bott på typ 5 kvadrat och haft 14 barn (bättre förr? I doubt it) så vi ska inte klaga.
Jag lovar att hålla Er uppdaterade under byggets gång - för ni är väl lika intresserade som vi? Trodde väl det...


Nu blir det Snicker -i. Del 2.

Trogna läsare vet att mina föräldrar var här förra veckan och svartjobbade i vår trädgård. Min pappa har, om jag får skryta lite, varit lärare på Capellagården på Öland - alltså Carl Malmsten's snickeriskola. Min pappa kan hantera hammare och såg och det kan inte jag. Därför har han erbjudit sig att göra en grind till vårt stakethål (som vi nu stänger igen med kompostgaller) och det är vi enormt tacksamma för! Här nedan kan ni se den lilla skiss som han skickade till oss, via snigelpost. Ganska fin va?

Så här ser Capellagårdens grind ut. Jag tycker och tror vår kommer bli finare...




Imorgon är det vabkostym som gäller. Och lite vafkostym också. Vård av barn och Vård av fru. Och så lite vanlig servicebutler morgon och kväll också.

Plus att jag nog måste ta på mig åka-till-verkstan-igen-stassen. Vi var där och hämtade bussen idag, och lite stilla undrar jag om det är någon som har en hel AC till salu? Om ni inte har det, är det någon som sätter sig emot att jag önskar för en sval sommar?
Nu är det bara Opeln kvar som vi måste kolla upp. Den har inte heller någon fungerande AC. Och så låter det mystiskt när man kör, och jag har förstått att det kan vara dumt att ha det så.

Lika lite som jag kan hantera en hammare kan jag om bilars mekanik, och jag tror att jag gärna skulle byta bort min kunskap om snickerskakans recpet för att åtminstone kunna lite om hur man lagar bilar. Fast å andra sidan är snickerskakan mycket god, och vi har en bra verkstad som kan laga våra bilar. Jag tror vi kör på som det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar