lördag 13 augusti 2011

Dagens Tankesmedja. Blandat.

Idag bjuder Kavelmora Ink på lite olika tankar.
Håll till godo:

  • Är det bara i min själ som det gör lite fysiskt ont, när man klipper gräset och ser att grannarna precis har satt sig att äta lunch på altanen?
  • Vad är oddsen på att både min Klippo och Leonards Plasto får bensinstopp samtidigt?
  • Det är ofta dubbelt så många barn på en tvillingträff.
  • Hur kul är det inte när det kommer nya grannar till gäststugan?
  • Hur svårt kommer det bli att hitta ett nytt jobb?
  • Var Sherlock Holmes så där spattig i verkligheten? (Ni vet ju hur han är i filmen och den där nya, bra serien som gick häromsisten.)
  • Visst kan Heytell vara den fränaste uppfinningen efter den inspelningsbara boxen till tv-n?
  • Hur stor på en skala är glädjen när ens solglasögon gått sönder så att man äntligen får köpa nya?
Ja, det var väl det. Och hur tänker du?

4 kommentarer:

  1. Jag ger mig på att försöka ge några slags svar på dina punkter:

    * Nej. Det gjorde även fysiskt ont att klippa gräs på Portman Stråtenroad idag för det var något så infernaliskt högt att det liknade ingenting faktiskt. Note to self: klipp oftare.

    * Helt osannolikt, miljonåterbetalning på den sinkadusen.

    * Det beror på vad man jämför med. #justsayin

    * Folk i gäststugan är så roligt att det inte ens går att beskriva med vanliga ord. Allra roligast är när man huserar ett engelskt entourage för det är så roligt att säga och skriva. Det här var en rolig punkt.

    * Det här var ingen rolig punkt, men jag kan lugna dig med att det är fullständigt osannolikt att det skulle bli några problem för en kille med perfekta doser humor, social kompetens och trevligness. Jag håller på dig!

    * Pass.

    * Ok, jag erkänner. Jag var tvungen att googla. #hallafarfar Verkar kul dock och finns det inte en liknande app som gör samma grej typ? Fringe eller nåt?

    * Jag får fråga min fru imorgon. Hennes gick sönder och blev lagade och hon blev glad för det. Tror jag. Kanske hade hon blivit ännu gladare om hon fått köpa nya? Eller om jag gjort det?

    Ursäkta att jag avslutar med en massa motfrågor, oerhört ohövligt och noll social datawebbkompetens, men du kanske har nåt svar på mina undringar?

    SvaraRadera
  2. Nigge - Klart jag har svar på dina frågor samt några nya, if I may. Men först måste jag säga att det är roligare med dina kommentarer än mitt eget dravel. Om du frågar mig alltså.
    * Jag borde också klippa oftare. Så att grannarna vande sig lite bättre och jag kanske trubbades av något så min själ inte var så klen.

    * Typiskt att jag inte satte en hunka då. #wishIwasarichman

    * #älskarhashtaggar

    * Kanske inte en rolig punkt, men jag gillar att du håller på mig.

    * Får fotbollsreferenser i hjärnan direkt när du skriver pass. Första som kommer till mig är sidleds-daniel...

    * #hallåfarfar? Du har ju android och hade jag bara begåvats med ditt telefonnummer hade jag (efter att du laddat ner appen) kunnat bjuda in dig och så hade vi kunnat ha mycket kul!

    * Jag ska också fråga min fru, om jag får köpa nya. Mina är beyond lagning. #way
    Min erfarenhet säger mig att det aldrig är fel att köpa nya, även om det kanske är i onödigaste laget med tanke på överkonsumption etc. Men vad vet jag egentligen?
    Jo, en sak vet jag. Det är att jag gillar att du läser här. Väldigt mycket gillar jag det. #väldigt

    SvaraRadera
  3. Det låter som om jag får lämna farfarsfasonerna bakom mig och ladda ner appen och förse dig med ett telefonnummer som jag brukar svara på.

    Jag såg för övrigt sidleds-Danne spela mittback på Swedbank Stadion för cirkus två veckor sen mot Rangers. Han var lite lik sin bror. #gammalhackkycklingochliteoförtjäntfaktisktommanskavaraärlig

    SvaraRadera
  4. Det här med blogghyfs och att inte svara på kommentarer verkar vara nåt jag behöver jobba med. Sorry. Och jag tar gärna ett telefonnummer vid tillfälle (om jag inte stalkar rätt på det innan).
    Och jag är inte heller lik min bror i mångt och mycket. Tyvärr.

    SvaraRadera