måndag 5 maj 2014

Blogg 100. Del LXVI. Måndag

Det här är ju ungefär som en dagbok.
Därför kan jag skriva att det varit måndag idag. Det är första dagen på veckan om man räknar som vi gör i den här delen av världen. Faktumet att det precis varit helg gör att måndagar sällan är uppskattade dagar, även om en trivs med sitt jobb och tillvaro i övrigt.
Jag är lite kluven till måndagar. Idag var en halvhyffsad måndag - inga katastrofer eller underbara härligheter. En vanlig måndag.
Om jag skulle lista det roligaste jag gjort idag skulle det nog vara när jag fick till bilden på projektorn i Stadsteatern eller när jag fick in rullpodierna i förrådet på ett smidigt sätt. Jag är inte en kräsen man.
Det tristaste jag gjorde idag var nog att skrapa bilrutorna imorse och det där skällandet på barnen som är svårt att undvika när en är en trött förälder. Det är så ganska ofta, men det syns inte på instagram.
Det allra bästa som hände idag var när jag fick bära min stora lilla sovande sjuåring från soffan till hans säng. Det var härligt. Och innan dess, när hans syster, som var vaken hela Pettsonfilmen, strök honom över håret, la filten tillrätta på honom där i soffan och sen pussade honom på hjässan, så fick mitt hjärta en extra dos kärlek och en visshet om att de mår ganska bra, våra barn. Trots måndagar och trött gnällpappa.
Nu är den här måndagen slut.

1 kommentar: