torsdag 8 maj 2014

Blogg 100. Del LXX. Barnmorskekaffe

Idag träffade jag en av de barnmorskor jag haft att göra med i mitt föräldrsblivande. 
Hon kände inte igen mig, föga förvånande. Men hon bad om ursäkt för att hon inte kände igen mig och det kändes bra.
Vad jag inte visste i morse, förutom att jag inte visste att jag skulle träffa vår barnmorska, var att jag skulle få lära mig en ny kunskap idag. 
En extremt nyttig kunskap.
Vid ett samtal med en av deltagarna på konferensen - ja ni gissade rätt, det var en barnmorska jag talade med - berättade hon om att det finns något som kallas barnmorskekaffe. Det är lite extra starkt, som ni kanske förstår.
Hon berättade också om de danska barnmorskorna som skrev till kungs eller vilka det nu var som bestämde där förr i tin att de, pga sitt starka kaffe, behövde lite extra ranson kaffe för att kunna klara "jobbet". Och det fick de. 
Nästa gång jag träffar nån barnmorska ska jag bjuda på starkt kaffe.

2 kommentarer:

  1. En styrketår alltså. Så att säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var strykande åtgång på kaffet så att säga.

      Radera