lördag 17 maj 2014

Blogg 100. Del LXXVIII. Tänkarfredag

Idag har jag tänkt så det har knakat.
Vid ett tillfälle så luktade det till och med räk på kontoret, men det visade sig att det förmodligen var en gratiskissare som hade med sig en cigarettfimp in på toan. Men det hade kunnat vara mitt huvud som hade börjat explodera, faktiskt. Så mycket har jag tänkt.
Ämnen jag bollat i mitt huvud (och lite utanför huvudet) har varit genus, politik, religion och etik. Alla enkla ämnen alltså.  Jag har också tänkt på att mina föräldrar firar femtio år som gifta idag och det är så imponerande att jag inte riktigt vet vad jag ska säga. Eller tänka.
Jag är lite drygt 35 och har idag insett (igen) att jag nog inte har tänkt så mycket förut. Tack och lov att det inte är försent att börja nu, för det är kul att tänka. Lite svårt nu i början men jag kommer nog in i det så småningom.
Imorgon ska vi hämta hem en hund. 
Det tänker jag ska bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar