fredag 23 maj 2014

Blogg 100. Del LXXXV. Skinnvästar

Ett inlägg om mode.
När jag tänkte att det skulle bli en vanlig det hade jag inte i åtanke att jag på niofikat skulle titta ut ur fönstret och se en herre iklädd blåspräckliga badshorts, en kamouflagefärgad keps och skinnväst. That was it. Ingen skjorta, ingen T-shirt, ingenting. Förutom en överkropp. Tänk Crocodile Dundee fast utan kniv och hatt och med dalmål som dialekt istället för australiensiskan. Men annars var det ganska likt. 
Det är inte upp till mig att ifrågasätta hur medmänniskor klär sig men mina ögon berättar en sak för mig som väcker tankar. Idag tänkte jag att det här med att bara ha en skinnväst direkt på övre delen av födelsedagskostymen inte är ett mode som jag kommer vara en del av.
Men det kanske bara är jag.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Då har jag misslyckats i min beskrivning..

      Radera
  2. Men tänk vad du skulle roa oss andra om du, låt säga, kom till kyrkan i nämnda utstyrsel. Du skulle förlänga våra liv med säkert 5-6 år. Minst. Tänk på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker också lite på alla som kanske skulle förkorta sina liv med 5-6 år om de fick se mig klädd sådär. Det tänker jag på.

      Radera