torsdag 29 maj 2014

Blogg 100. Del XCI. Alfta

Idag åkte vi till Alfta. 
Det är en av mina favoritorter, av många skäl.
1. Vi gifte oss här
2. Det finns en fin stuga som vi brukar vara i när vi är där
3. Det finns inget dåligt där
Då är det inte så konstigt att jag gillar stället, eller hur? Nä, tänkte väl det. 
Idag har vi grävt för att en till stuga ska byggas på tomten. Jag är ganska otränad och det kommer kännas imorgon när jag ska klättra ner från våningssängen jag sover i inatt. Men det har varit en kul dag. Att jobba med trevliga människor gör en glad. Så glad att en hoppar i sjön efter uträttat arbete, trots svart bälte i badkrukeri.
Den här trakten är mättad av nostalgi för mig. Vi bor på campingen där vi hade vår bröllopsfest. En otroligt vacker plats då, en otroligt vacker plats nu. Jag njuter.
Imorgon ska vi åka till Alfta igen. 
Om jag kommer ner från våningssängen vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar