torsdag 25 mars 2010

Änglar och Demoner

Vilken dag det har varit.
Våffeldagen. Leonard åt så många våfflor på After Dagis att han fick ont i magen. Jag tror Signe också fick det, för nu börjar hon gnälla. Om alla håller tummarna kanske hon slutar... Tack för hjälpen, det verkade funka.

Eftersom det är torsdag har vi varit på öppna förskolan, eller "Öppnis" som andra kallar det. Jag kan inte förmå mig, vet inte varför. Det är i alla fall en mycket trevlig plats som innefattar mycket kaos och ljud. Det innefattar även många sköna människor, och min "Öppnis"-favorit är Ingemar. Det är inte bara min favorit, det är även Henrys favorit. Förra veckan hjälpte Ingemar mig att bära ut Henry till bilen, och när han räckte över Henry till mig började han stortjuta! Man kände sig lite brädad... Idag så var Henry lite trött. Eller mycket trött, jag vet inte. Han var inte särskilt nöjd i alla fall, förutom när Ingemar gick omkring och bar på honom - i säkert en halvtimme! Jag utnämner härmed Ingemar till dagens ängel - för att han villigt och utan baktankar bara hjälper och servar oss stackars småbarnsföräldrar torsdag efter torsdag. Big Up för honom!

Eftersom det är torsdag så är det inget på tvn heller. Tur att änglarna på Love Film skickar olika filmer till oss, och den här gången kom det en film om Rom och Vatikanstaten. Jag rekommenderar den till Dig som vill ha en spännande afton med lite olika twister. Vissa grejer var ju glasklara, men sen ba' bytte de helt riktning och ja' fatta inget?! Helt sjukt bra! (Och jag jobbar ändå som CSI på måndagar och diagnostiserande doktor på tisdagar, så jag har ju lite koll...)

Nåväl. Nu sover mina änglar (eller var de det andra alternativet? vi får se hur många gånger de väcker mig...) och jag ska göra likaledes.

/Prof. Langdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar