fredag 26 mars 2010

Damm Sucker

Ja, jag kan inte låta bli. Har precis dammsugat klart hela vårt lilla hus och hela tiden tänkte jag på när jag tolkade Interconnectutländarna en morgonsamling som Marina hade. Hon pratade om ... nåt... och så nämnde hon hur hon städade och dammsugade. Så nära var det att jag direktöversatte, vilket hade kunnat bli lite olämpligt med tanke på vår helige amerikan - fast han kanske hade tyckt det var lite roligt.

Direktöversättning är kul. Har ägnat mig åt det en del i mina dar, men mitt bästa minne är nog från bröllopet som hölls i Bollnäs 2002 när alla mina vänner ställde sig upp och sjöng en otroligt fin låt om kärlek. Jag blir glad när jag tänker på det, så mitt tips till dig som läser detta: Direktöversätt. Det blir ofta mycket roligt. Och det är gratis. Och man blir glad.

Nu väntar kaffetermosen och den nya Allt i Hemmet som damp ner i brevlådan.

/Peacerich

2 kommentarer:

  1. Höddu min vän! Jag har en bunt King-tidningar som ligger och väntar på transfer till Kavlis!

    SvaraRadera