lördag 13 mars 2010

Ett barnledigt dygn!

Det är skönare att vakna av sol än grus i ögonen. Och sen att se att godisskålen vi lämnade på vardagsrumsbordet fortfarande står kvar bjuder också på en härlig känsla...

Gårdagskvällen blev mycket lyckad.

Först lämnade vi av Sig och Leslie i Hökviken, sen till nästa pitstop på Kvarnberget för dumpning av Hank. När jag såg hans leende när han kände igen vilka ansiktena på våra hjältar som han skulle umgås med, kände jag att det kunde bli en mycket trevlig kväll.

Dagens tips: När du ska parkera bilen, se till att du har giltiga mynt för automaten. Själv fick jag en avhyvling av videobutikskassörskan när jag försökte växla mina 50-öringar till kronor. Jag fick använda all min charm, tur att hon ingick i min målgrupp för min eventuella solochvårarkarriär...

Sen en romantisk snabb middag på Amorita. Känner ni inte hur namnet bara sprudlar av kärlek, värme och respekt? Kändes lite ovanligt bara att pizzan fortfarande var varm när vi fick den, men det var trevligt. Kul att testa på det ibland...
Sen bio. Vilket trevligt sätt att umgås! Synd bara att stolarna envisas med att vara lite obekväma, ni vet när de lutar lite framåt så att man nästan halkar av och man riktigt känner hur träsmaken sprider sig från stjärten upp i ryggslutet. På tal om träsmak så minns jag första gången jag hörde uttrycket. Det var i en slalombacke när någon klagade på att man fick så mycket träsmak av längsta liften i Hemavan (hette den Kungsliften?) och jag försökte förstå hur man kunde känna smak i baken! Nu vet jag hur det funkar, och att det inte är en smak man skulle kunna applicera på en glassort.

Jaha, vad gör man när man sett klart på bion och klockan bara är halv nio? Jo, då går man och handlar och åker hem - utan att packa med några barn!
Sen lastar man upp godispåsen i en egendrejad skål, gör upp eld i kaminen och sätter sig i soffan och knäpper på tvn och boxen.
På Spåret är slut för denna gång och jag har aldrig varit med om en mer spännande omgång - passar ju bra att det blev just i finalen. En av mina favoriter, Birro, stod slutligen som segrare fastän det verkade som om de hade satt sina sista potatisar i Ukraina och hans glädje var väldigt härlig att se! Det var ett skönt sista intryck innan det var dags att stämpla ut. Att sen veta att jag inte skulle behöva stiga upp i onödan ... ja, jag vet inte hur jag ska beskriva känslan. Underbart är ett lite för svagt ord, men Ni kanske har nåt annat förslag?

Och nu är det morgon. Eller mer förmiddag kanske, och det är helt fantastiskt i Kavelmora idag! Ägg, bacon, juice, bakeoffbröd och extra gott kaffe med Nyhetsmorgon i bakgrunden gör att jag nog orkar avsluta nu för att rensa uterummet.

Big up för vardagshjältarna Mormor, Morfar, Malin och Anders - våra räddare i sömnnöden. Tack för ett underbart (snart) dygn! Det är bara att skicka fakturan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar