söndag 14 mars 2010

Söndag kväll

... är lika med fotbollskväll i kväll. La Liga med först Barca och sen Real som lite bonus. Kände mig mätt efter tre mål av Messi och ett snyggt frisparksmål av gnällisen C Ronaldo, så jag började facebooka lite istället. Och nu sitter jag här.

Glada timmen är en glad timme. Barnmöte är alltid barnmöte, och har man gjort det på Lappis ett otal gånger så ligger det en lite extra varmt om hjärtat tycker jag. Och ännu varmare om hjärtat blir man när man ser Leonards otroligt förväntansfulla ansikte när clownerna dyker upp - och när han sen är den som hittar paketet under bänken - ja, då smälter man liksom bort som en liten snöfläck i vårsol! Att sedan clownerna och dockornas ord är lag för honom är ju bara bra, då kan man ju utnyttja det när har inte samarbetar riktigt, eftersom det var budskapet från scenen idag...

Vår väg har en förening. Idag hade den också möte, så vi har betat av barnmöte och vägföreningsmöte. Det är ganska trevligt, och det var inte särskilt torrt heller!

Nu sover alla. Inte alla i samma hus, men sånt är livet i Kavelmora idag. Leonard var så trött att han somnade framför tvn, det tyckte jag var kul. Jag är inte så trött, men man kan ju bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar