torsdag 25 mars 2010

Bra morgon

Lovade att jag skulle skriva lite mer positivt idag, så då lär jag ju börja nu innan distskriken gör att hammaren och städet slöas ut helt och jag trillar ur stigbygeln... (hade skrivit en del som försvann, så nu har det börjat lite igen - men det struntar vi i. Och ni slipper ju höra det, så då är det ju okej)

Det har börjat som en bra morgon. Vi kom överrens om igår att samarbeta lite bättre (vi och vi förresten, det var jag som tvingade Leonard att vi skulle samarbeta idag) och det funkade! Trots tre x nummertvåblöjor så hann vi nästan i tid, och alla overaller kläddes på utan större protester. Eller nästan i tid är ju att ta i, vi kom sent som vanligt men jag struntade i det.

Nu skrattar de lite också, det är skönt. Det är nog ett av mina favoritljud tror jag. Mest avskydda ljud är nog fortfarande ambulanser och absoluta tophateljudet är en viss sons distade skrik. Om jag skulle ha ett behov av en väckarklocka skulle jag nog ha det ljudet tror jag... Vilket är ditt favoritljud? Vi kan väl ha en omröstning? Lista dina topptreljud och även det ljud som du gillar minst, kan vi se vilken kakafoni av läten vi kan skapa.
Här kommer mina:
1. Våra barns skratt
2. Kaffebryggarens "klart!-puttrande"
3. Takdropp och fågelkvitter (man får kombinera för bästa effekt) som bäst avnjuts i solsken.

-1. Jag kom på ett annat minusljud: Plåtburksskrap på klinkergolv. Jag måste plocka bort de där burkarna snart - men då blir effekten att son-dist-skriket kommer, och då är vi i moment 22 igen. Äh, jag dricker lite kaffe och njuter av att man kan ha öronproppar.

/Sound Gardener

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar