tisdag 30 mars 2010

Ordinerad vila

Min husfru sa att jag var tvungen att vila en stund, och det var grymt skönt. 17 minuter var det som behövdes för att vara laddad att ta itu med tvättvikning och lunchlagning - kanske omelett?

Om det är 5 grader varmt ute behöver jag väl inte skotta? Det sjunker väl bort innan kvällen, eller?

Nu till dagens bekymmer: min telefon särskriver. Tydligen så är inte mitt vokabulär inprogrammerat, undra om det finns nåt att ladda ner på androidmarket eller måste jag gå in och uppdatera saol med mina ord? Nån som vet, tacksam för råd.
/Fred rik

15 kommentarer:

  1. Omelett e lätt. Kul va:) Det åt jag till lunch.

    SvaraRadera
  2. Lätt rätt e' rätt. Min var med purjo och skinka. Lite (alltså mycket) salt men god som bara den!

    SvaraRadera
  3. Omelett verkar vara Today's special... :)

    SvaraRadera
  4. Fredag kyckling, torsdag ärtsoppa, söndag älgstek, tisdag omelett. Det se väl så det är, eller?

    SvaraRadera
  5. Vad äter man lördag, onsdag och måndag då?

    SvaraRadera
  6. Lördag är det fest, och i kavelmora blir det oftast pizza. Gärna på tub, men det är olika. De andra dagarna är mer oskrivna blad som ofta fylls med korv från bygden och köttbullar (micrade). Hur ser din meny ut?

    SvaraRadera
  7. Härligt att du lyssnade på min ordination! Brååå! Härligt att få det bekräftat. Sedan vet jag inte om kvällens stora utmaning är särskrivning direkt ...

    SvaraRadera
  8. Nej, det är att få tvätten till rätt plats och att välja rätt tv-program. Och bygga staket. Gotta go.

    SvaraRadera
  9. Ohhh, tub-pizzan...kanske ska vi ha en reunion i helgen, jag, mannen och tub-pizzan!

    SvaraRadera
  10. Va? Talking to me? Frukt på pizzan? Aldrig!!! Frukt ska man äta direkt ur dess skal, eller så äter man även skalet, men frukt skall aldrig beblandas med mat. Hujedamig!

    Fruktsallad till efterrätt däremot. Det är grejjer!

    SvaraRadera
  11. Ville bara skoja till det lite:)
    Är kokos en frukt? Nån som vet?

    SvaraRadera
  12. Kokosnöten är ju en frukt iaf. Men kokos bör man inte äta alls. Så det så.

    SvaraRadera
  13. Det finns chokladbollar i det kafé jag snart kommer jobba i/på och antingen är det kokos eller pärlsocker. Jag brukar skoja och säga att de med kokos är nyttigare, för det är ju i alla fall en frukt. Inte alltid det går att skämta... men jag ger inte upp! Mer humor till folket.

    SvaraRadera
  14. Haha! Jag hade garanterat skrattat!!

    Men jobbar man i/på, inte hos eller för? Ja, jag vet inte. I/på/hos/för. What ever!

    SvaraRadera