måndag 13 september 2010

Audition - med jury och allt!

Min arbetsgivare sökte folk idag. De hade kommit på en rolig idé där de satte in en annons i tidningen och uppmanade folk att komma till Sågmyra för att söka jobb idag mellan 14 och kanske typ 18. (Jag fick gå hem fyra, så jag vet inte hur det slutade...)
Jag har ofta jobb där jag står liksom tidigt i folks bemötande av mina arbetsplatser. Jag tycker det är trevligt - och jag hoppas jag inte skrämmer bort FÖR många besökare.

I tidigare inlägg har jag ju skrivit om olika drömjobb som man kan ha, och vilka fördelar olika typer av jobb har. Jag gillar mitt jobb, det har vi redan konstaterat, men det finns ju ändå andra jobb.
Ett jobb har Peter Jihde. Han pratar med nervösa människor. Och han verkar ha det ganska kul på jobbet.
Idag så låtsades jag att jag var Peter Jihde. Jag pratade också med nervösa människor. Och jag hade kul på jobbet.

Hoppas jag inte skrämde bort för många arbetssökande heller.


Ps. Det var två personer i juryn idag. Men det kändes ändå väldigt Idol. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar