torsdag 23 september 2010

Radioutseende

Radio är ju ett fantastiskt medie. Eller medium. Eller media. Det är fantastiskt i alla fall.
Jag lyssnar ju en del på radio och gillar det, som du förstår, skarpt. Blandningen av prat och musik är svår att få till bra, men när det lyckas så är det great!

Jag tänkte idag lista mina favoritradioröster, men vill ni läsa om tv-programledare kan ni läsa här. Kolla gärna vidare på unlikelydesign, det är väl spenderade stunder..
Nu till radiorösterna. Ibland utan inbördes ordning, eller så kanske det rangordnas ibland.
  • Matilda Kihlberg från Humorhimlen i P3. Behaglig och trevlig.
  • Annika Lantz från Sveriges Radio. Rolig. Ja, jag tycker det.
  • Olle Garp, även han från Sveriges Radio. Vissa har DET. Olle har DET.
  • Jörgen Lötgård från Deluxe i P3. Det är något visst med gotlänningar som pratar. Jag bara gillar det.
  • Lisa Syrén från Ring så spelar vi i P4. Hörde en gång en liten tjej som sa att Lisa påminde henne om äggmacka till frukost, och det om nåt är väl trevligt? Hon är härlig, våran Lisa.
  • Christer och Morgan från Christer i P3. För ett par år sedan kunde jag inte klara av det här radioprogrammet - men nu är det bara härligt.
  • Kristian Luuk. Jag vet, han är inte aktiv så ofta på radio numer men när man får höra honom (eller lyssnar på Hassan) så är det inte lite härligt! Det är mycket härligt!
  • Patti Hansén från Sveriges Radio. Han är bara skön.
  • Bengt Strömbro från Mammas Nya Kille. Eller förresten, hela MNK får vara med på min lista!!
  • Josefin "Josefinito" Johansson från bla Pang Prego. Hon är rolig (det är bra), och rolig att lyssna på (det är också bra).
  • Titti Schultz. Förr i världen så brukade jag lyssna på RixFM och då var hon den största behållningen.
  • Kjell Eriksson. Honom har jag nästan aldrig hört på radio, men han är min nya idol. Han är bara grym (på ett positivt sätt alltså).
  • Bottennapp. Det finns tyvärr radioröster som gör att jag stänger av radion ibland... Ni vet vilka ni är.
Jag vet att det finns många fler än det här. Har jag missat någon, skriv gärna in det i kommentarsfältet. Man vill ju inte missa någon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar