onsdag 8 september 2010

VAB. Vad betyder det egentligen?

Jag fick VAB-a idag.
Det betydde att jag fick åka till doktorn och höra Leod fråga honom om "huj blij det med glassen?" Tydligen ligger det ansvaret och beslutet på mig som pappa...
Det betydde också att vi fick åka ner på stan, till apoteket och prata lite fotboll med en farbror. Den farbrodern hade aldrig pratat med vår son och hade lite svårt att hänga med när förklaringar som "näj bollen gåj in i mål, så lamlaj målvakten" och andra fotbollstankar levererades.
Det betydde också att vi kunde åka till McDonalds (MAX har inte öppnat än i Falun) för lunchhämtning.
Det betydde också att vi fick äta glass med Mästersnickaren A. Blomid, för det hade jag bestämt.
Det betydde också att jag fick åka och hämta våra andra små solstrålar i Bystugan, vilket jag inte har gjort på väldigt länge. Det var lite som att lämna, fast tvärtom. Lite som när man jobbar på mack kanske...
Det betydde att jag fick en fin dag med vår halsonde son.
Och en stor del av den dagen gick vi hand i hand eller satt bredvid varandra.

Det betydde mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar