måndag 20 september 2010

Man känner sig lite gammal ibland

I lördags träffade jag en gammal bekant hemma från LSE. Inte gammal egentligen, han är lika gammal som jag. Inte en nära vän, men ändå en person som jag vågade hälsa på medans jag sorterade festisarna.
Han var i Sågmyra med sin fru och sin 5-månaders dotter. Tydligen hade han en treårig son också som var hemma med sin farfar - och jag började automatiskt tänka: "Va, har han TVÅ barn? Och han är lika gammal som jag!"
Sen frågade jag om en annan gemensam bekant som jag gick i samma klass som - och tydligen hade han OCKSÅ två barn! Otroligt vad folk hinner med nu för tiden...

Och idag har jag lekt datatekniker. Har bytt minneskort i datorn, så nu slipper man bli gråhårig medans man väntar på att sidor ska ladda klart, fönster som öppnas och program som avslutas.

Förresten har vi ju också barn.
Jag har hört om en pappa som var på badhuset med sin son när denne förorenade poolen lite.. Pappan gick till någon av badvakterna och upplyste dom om att "en liten pojke hade bajsat i poolen" och sen gick han vidare till omklädningsrummen.
Jag hade gärna sagt det till någon badvakt, men just ikväll var det jag som var badvakt.
Det slutade med att jag fick montera om ventilen till avloppet. Och det är inte gammalt!

Men det kan man känna sig ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar