fredag 17 juni 2011

En rubrik med små bokstäver

Semester.

Jag vet att det inte är alla som har den lyxen, och jag (konflikträdd som jag är) vill inte stöta mig med någon genom att arrogant basunera ut att det är semester nu.
Men det är skönt.
Det slog mig igår när jag körde hem att jag alltid, lagom till att semestern ska börja, tröttnar på att pendla. Typ två dagar innan, så vill jag bara inte köra bil längs med den däringa Valsanvägen. Någonsin igen.

Förrän om tre veckor. Då kommer det vara kul igen att ta de där kurvorna och samtidigt hoppas att det inte är några Subarus ivägen.

Men nu är nu.
Pappa och Bror anlände ikväll. Pappa hade kört/åkt bil 92 mil idag. Han fyller 75 nästa månad. Det är olika vad man tycker om det, men jag är glad att de är här i alla fall.
De ska hjälpa oss med det sista finliret på Kavelmorabygget. På nåt sätt så ska min Bror "betala" tillbaka för den hjälpen som Pappa ger honom genom att bygga här hos mig - snacka om att jag går olottlösast ur det här!
Men det känns lite snålt att jag bara ska tjäna på det här, så om du har något förslag på hur jag kan betala tillbaka så är det fritt fram här i kommentarsfältet.

Imorgon får jag däremot hjälpa några att flytta ur sin lägenhet.
Det känns så toppen att få göra det på sin semester.

3 kommentarer:

  1. Du kan ju förslagsvis komma till grannbyn och arbeta. Vad tror du? Å andra sidan kanske jag då hamnar i sitsen att jag måste åka 92 mil för att göra mig skuldfri? #moment22

    SvaraRadera
  2. Håll dem mätta och belåtna bara! Och inget fes-kaffe...

    SvaraRadera
  3. Nigge - Om du inte måste så behöver du kanske inte köra förbi bygdeå på vägen upp - där tjänar du typ 30-40 mil. Och jag skulle gärna komma förbi grannbyn för lite jobb. #drömmagårju

    Modedoktorn - inget feskaffe här inte! Sen är det lite roligt att mamma skickade med mat som jag bara behöver värma... #bortskämd

    SvaraRadera