onsdag 2 juni 2010

5 years and not counting anymore. There.

Igår var det fem år sen som jag hade min första arbetsdag på Åkerblads Hotell & Gästgiveri!
Jag kom dit på eftermiddagen och min kompis (alltså efter ett tag) Johan visade mig runt och bjöd mig på min första slips. (Jag har fortfarande kvar den i min garderob som souvenir... Hysssch, säg det inte till någon.) Sen kommer jag inte ihåg nåt mer från den dagen annat att det var första dagen på härliga år i Tällberg!

Förresten. Borde inte detta ha firats? Man får ju guldklocka efter 25 år på samma arbetsplats - vad får jag? Är det Reinfeldt som bestämmer sånt här, eller? Kungen kanske?

Fem år är inte världens längsta tid - det är väl eon kanske? Eller ljusår? Eller kvart? Leonidas sa häromdagen nåt roligt om tid, men jag kommer inte ihåg vad det var så vi droppar det. Men kul var det!

På tal om kul - här slår jag ett slag för humorprogrammet Pyjamas med Peter Magnusson och David Hellenius. Roligt, roligt, roligt. (Om man har min typ av humor. Har man inte det så är det säkert störttråkigt - men man får tycka det. Jag gillar't i alla fall!)
Om du inte har så roligt eller om du har tid över, youtuba Pyjamas och skratta bort en stund. En av mina personliga favoriter är gussi-affären. Enjoy!

Vi ses om fem år! Eller en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar