torsdag 24 juni 2010

Pumor och dörrar.

Vanliga vyn, fast med alla fönster på plats.

Ny vy, med ny groventre, med gammal dörr.

Innevy, från klädkammare, utan väggar men med puma i fokus.

Också innevy, med stängt fönster och ny dörr. Och puman på kort i mitten med tillhörande slashas.

Leonidas vill gifta sig med sin mamma. Jag har sagt att hon är upptagen, för hon är ju min fru. Han konstaterar att han då måste åka långt för att hitta en fru. Fast helst vill han gifta sig med sin mamma.
Det är lite körigt att vara treochetthalvt.

Dagens härliga:
Somna i hammocken. Rekommenderas å det varmaste!

7 kommentarer:

  1. Söt!

    Min kollegas son satt och resonerade vid matbordet för ett tag sedan, 5 år gammal. "Först har man massor av kompisar. Sen blir man ensam. Då måste man hitta en tjej med samma namn."

    SvaraRadera
  2. Det som var lite extra roligt var att han nästan började gråta när han sa det…
    Alltså de säger ju the darndest things de små gynnarna. Du S som jobbar med Data, tror du inte att det vore nåt att skriva ihop nån kul bok med barn som säger tokiga saker? Eller att man gör nåt kul TV-program där de små får förklara saker. Vore inte det lite nytt och fräscht?

    SvaraRadera
  3. Nu blir jag lite fundersam...du skämtar, eller??!

    SvaraRadera
  4. Tror du inte på idéen, eller känns det lite Kjell Lönnå goes Peppe Engh? ;)

    SvaraRadera
  5. Haha, ja kanske det! Men jag tänkte mer på "Gamla tanter lägger inte ägg" och "Lekande lätt".

    Men vem säger att man inte kan göra samma sak igen, fast bättre.

    SvaraRadera
  6. Det är ju inte lekande lätt för tanter att lägga ägg, eller hur? Jag kanske bara har några roliga kommentarer i kokboken, det kanske räcker?

    SvaraRadera
  7. Ja, det är faktiskt direkt säljande!

    SvaraRadera