söndag 20 juni 2010

VM, del 4. Och lite frågor

Fabiano 1-0. I krysset och nättaket. Seglar lätt in på listan som snyggaste målet hittills!

Annars då?

Igår hade jag många tankar men lite för lite tid och idag har jag varken tid eller tankar - men jag tar några frågor från igår:
Var det inte märkligt att inte Olle sa: "Somna aldrig osams" i sitt tal? Är inte det obligatoriskt?
Visst verkade kungen tänka: "Äsch, Olles tal var ju mycket bättre än mitt!"
Visst väntade ni också på att Olle skulle köra en power point med bilder från P.D.'s barndom?
Visst kändes det som att roddturen var taget från ett bröllop i Hälsingland 2002? Lite copy cat över det hela…
Nästa gång jag är toastmaster på bröllop ska jag lätt köra med trumpet innan tal.
Visst var det lite kul att det var C Poulsen som passade fel vid deras "i-baken- mål"?
Visst har de väldigt tighta tröjor, de afrikanska spelarna - och visst var det lite osmickrande klänningar för vissa i kören på vigseln?

Tror ni P.D. och Vickan tänker på att inte somna osams nu när ingen sa det till dem?

Min eminenta chef drog en gåta idag och lovade gratis lunch till den som kunde svaret och jag fick aldrig veta svaret - är det nån som vet? Här kommer den:
"Min syster är också min kusin".

Svar mottages gärna.

6 kommentarer:

  1. Hela regeringen ställer upp med "somna inte osams" - rådet enligt aftonbladet. http://www.aftonbladet.se/brollopet/article7331185.ab
    så det är nog lugnt...

    SvaraRadera
  2. Åh så skönt! Då kan jag släppa taget om den frågan... Folk har lite snålt om fantasi tycker jag, roligare råd finns väl? Gör många practical jokes hade iofs räckt enligt mig - då har man täckt in det mesta och viktigaste!

    SvaraRadera
  3. Kan kusinen möjligtvis varit hans sjuksyster?? nää, jag vet int!

    SvaraRadera
  4. Är du ute efter en gratis lunch Malin? Jag kan smsa Kimmy och kolla… eller så kommer du förbi så försöker vi lösa det! ;)

    SvaraRadera
  5. hehe..eftersom jag då är skyldig honom en lunch...hehehe.... så vore ju en gratis inte så dumt va!!! jag kommer annars förbi någon dag när jag är friskare....har ju gått och blivit sjuk igen nu då.....tur man passar på att vara sjuk när man ändå ska vara hemma!

    SvaraRadera
  6. Är du skyldig Kimmy en lunch? På Herrgården? Aha...
    Hoppas du kryar på dig ordentligt så att du hinner bli frisk tills jobbet börjar - men passa på att njuta av ledigheten också. Man vet ju inte när det blir så igen... eller? ;)

    SvaraRadera