måndag 14 juni 2010

VM, del 3. Och Kavelmorabyggetbilder x 2.

En god vän till mig anser att jag ska kunna en massa saker - fast egentligen är det han som är den smarte av oss. Jag brukar säga att jag kan ta reda på informationen om han önskar, och här kommer det lite information. Kanske skåpmat för vissa, kanske breaking news för vissa.

Fråga 1. Var är egentligen Fabio Grosso?
Svar: Fabio Grosso är petad från Italiens VM-trupp av Lippi (orsak okänd). Han ska tydligen ha sagt till vissa personer att "han (Lippi) inte kan ta med en massa spelare som var bra i Tyskland bara som mercy act". Alltså, konklusionen är väl att han inte är tillräckligt bra helt enkelt.

Fråga 2. Var är egentligen Marco Materazzi?
Svar: Det vet jag inte. Kanske kramar han Mourinho fortfarande, vad vet jag?

Fråga 3. Hur kan det låta så mycket (främst i Champions Leauge) när spelarna passar bollen? Är bollen mickad och om det nu är mikrofoner längs planen - varför hör man inte spelarnas röster också?
Svar: Här går jag bet. Jag vet inte och jag har inte gjort mitt jobb att maila Sladjan i Viasatstudion. Är det någon som vet svaret på Fråga 3 får ni gärna maila mig så att jag kan informera min kunskapstörstande vän - som för övrigt gör en grym potatissallad!

På tal om potatissallad så kommer vi in på gårdagens "Snygglista". Har av en trogen läsare fått förslag till "Snyggaste Per Morberg-kopia" och det är #18 i Paraguay, Nelson Valdez.
Fler förslag emottages vänligt och bestämt - listan uppdateras ständigt och i slutet av VM 2010 kommer hela att publiceras på Internet!

Vi har ju en husbyggare på tomten också. Vill ni se hans framfart så scrolla neråt.

I morse.

I kväll.

Det är nästan att man kan ha en sån där "Finn fem fel"-tävling på det här. Fast det finns ju inga fel på det här bygget, eller hur A. Blomid?

6 kommentarer:

  1. Här satt jag och funderade på om jag skulle göra en lika som bär-bild med Valdez och Morberg, men då ser jag redan att du publicerat likheten och jag vill ju inte bli anklagad för plagiat.

    SvaraRadera
  2. Marcus är du som sätter trenderna. Glöm aldrig det!

    SvaraRadera
  3. Här är en liten kommentar från Mateazzi om VM:

    http://www.fotbollskanalen.se/1.1425552/2010/01/04/materazzi_tanker_inte_ens_titta_pa_vm_pa_grund_av_zidanes_skalle

    Han kanske också är petad av den där Lippi. Vilken typ isf!

    SvaraRadera
  4. Lippi så klart! Materazzi är ju kungen ju!

    SvaraRadera
  5. Nej, I beg to differ! Det är du som är kungen!

    SvaraRadera