torsdag 17 juni 2010

"Window of opportunity" eller kanske "Dags för gardiner?"

Jag vill bara börja detta inlägg med att skriva att det finns andra sporter än fotboll också. Curling, Rally, La Crosse, Varpa och Gyttjebrottning är några av dem. Kolla gärna upp deras VM också, det är med all sannolikhet säkert lika spännande som andra sporter.

Sådär. Nu kanske man fått med sig nån fler på tåget...

En mycket god vän ringde häromdagen och lämnade ett meddelande på vår telefonsvarare där hon konstaterade att det kan vara svårt att synka ihop telefonsamtal ibland när man har lite fullt upp. Jag håller med - vi har inte ens ringt tillbaka till henne - men om du läser det här kära vän och kollega - vi tänker på Er också.
Hon påpekade att hon tyckte det var roligt att se bilder från vårt bygge och så undrade hon lite hur vi hinner med allt detta bloggande och det är väl inte så konstigt - vi gör det ju för Er skull!

Terapi och bearbetning - med ett par enkla knapptryckningar. Det är bloggandet för mig. Det är härligt att kunna öppna ett fönster ut mot världen och dela med sig lite av vardagen, med er som är intresserade!

Fönster ja.
Vår granne nedanför oss undrade när vi ska sätta upp gardiner - så förslag emottages vänligt och bestämt.

Fönster ja.
Jag körde med öppna fönster på bilen hem idag eftersom inte alla bilar i världen har en fungerande AC. Det var varma vindar som kom in genom den öppna rutan och då kommer man ju osökt in på gåtan om varför norrmän har med sig en bildörr i öknen.

Det är skönt med sommaren. Jag köpte en Smakis Päron när jag åkte hem, och jag hamnade direkt på ett tåg. Visst är det märkligt att smaker, lukter och andra känslor kan förflytta en vart som helst - helt oförberett! Jag visste inte att Päronfestis var förknippat med tågresor, men så 'r det tydligen.
Vad har du som triggar igång dina minnen? Det vore roligt att höra - så kanske jag kan använda det i min grillkokbok?!

Fönster ja.
Det finns så mycket "schwiarn" i Kavelmora nu, så det går inte att sova med öppet fönster. Husfrun sover i köket och där finns luftvärmepumpen med AC-funktion om man vill.
Kanske jag ska installera den i nån av bilarna - eller ska jag bara fortsätta köra nervevat?

2 kommentarer:

  1. Jag har ingen AC på min bil, men som tur är fungerar KD:n utmärkt!

    SvaraRadera
  2. Jag blir glad för din skull! Hoppas bara den inte börjar läcka in…

    SvaraRadera