söndag 13 juni 2010

VM, del 2

Nu har festen pågått ett par dagar, så nu är det väl på sin plats med en lista.

Härmed presenterar jag VM 2010's "Snyggast-lista", såhär långt.
  • Snyggast lagledare: David Beckham, Inspiratören i England. Det finns fler som också tycker det.
  • Snyggast skägg: Oguchi Onyewu i USA. Inget tredagars här inte!
  • Snyggast namn: Siphiwe Tshabalala i Sydafrika. Lite annars än Persson och Timeus.
  • Snyggast mål: Siphiwe Tshabalala i Sydafrika. (Denna punkt gäller för nu och kan komma att ändras i kommande inlägg.) Skott upp i kryss är alltid snyggast.
  • Snyggast målvaktstavla: Robert Green i England. Kanske inte så snyggt...
  • Snyggast matchtröja: USA i sitt bortaställ. Färg och mönster i harmoni.
  • Snyggast tatuering: Tim Cahill i Australien. Samoanskt släkträd när det är som coolast.

Fler förslag mottages vänligt och bestämt.

VM. Vilket hoolabaloo. Vilken fest. Vilket arrangemang. Vilket Mästerskap!
Jag har aldrig varit på ett VM och kommer kanske aldrig att åka till något. Det finns ju obviously många som har varit på VM eftersom det nästan alltid är folk på läktarna och jag känner en som varit på VM! Live, på riktigt!

"Kämpa, jobba, visa glöd - Ni har svenska folkets stöd!"

Det var den slogan som tog en av sveriges coolaste killar till VM i Tyskland 2006. Och han känner jag. Han har samma namn som jag och det ser jag som en stor ära.

Undra vad som kommer ta mig till VM? Kanske någon av mina tre bollgenier till barn vill bjuda med sin gamle far om sisådär 20 år till när de spelar tillsammans med Maximilian Ibrahimovic - och kommer jag då sitta bredvid Zlatan på läktaren?

Om det blir så, räknas den tiden av från mina "15 minutes of fame" eller är det mina barns tid som används? Jag har ju ändå hela 12 minuter kvar från när jag var med i radio i Morgonpasset i P3, och jag vill ju gärna disponera dem väl...

Imorgon jobbar jag inte som pastor utan jag tar på mig förklädet, klädd för en ny vecka. Jag ska kämpa, jobba och visa glöd - och så kan väl ni som har möjlighet komma och handla fika av mig?

Det vore just snyggt.

7 kommentarer:

  1. Snyggaste Per Morberg-kopia: Paraguay's #18, Nelson Valdez.

    (Snygg är ingen av dom, men eftersom det var en snyggast-lista, så...)

    SvaraRadera
  2. Helt sjukt lik! Bra iaktagelse, gillar't.

    SvaraRadera
  3. Siphiwe Tshabalala kan väl ändå se sig besegrad av Maicon, eller? I syggaste målet-kategorin alltså.

    SvaraRadera
  4. Ja, det ligger nåt i det faktiskt. Fast ett krysskott är alltid ett krysskott, men vi kan ta Maicons som bubblare? Eller kanske ta en omröstning? Ja, det gör vi!

    SvaraRadera
  5. Fast den får bli gjord imorgon. IT-pastorn här i Kavelmora får inte till det - och jag jobbar på lite övertid så att säga... Vällingen kokar ju inte sig själv vid femblecket i morgon! Men omröstning kommer, var så säker.

    SvaraRadera
  6. Du är välkommen! (Jag har missat lite matcher pga jobb och inte sett alla mål - men jag har väl inte missat något anmärkningsvärt? Om jag missat något, visst uppdaterar du mig?)

    SvaraRadera