söndag 6 juni 2010

Weekend

Nu är det slut på veckan. För några kanske det kanske börjar en ny vecka imorgon, men för mig är det helg. Lite time-lag verkar jag ha fått (tack Modedoktorns man för ordet) men så är det i min bransch - man får jobba när andra är lediga.

I morgon är jag ledig och andra får arbeta. Leonardus och hans syskon är också lediga från sitt jobb och måste vänta tills på tisdag för att träffa sina kollegor. Han säger faktiskt så, vår äldste son. "Kommej mina kollegoj vaja däj?" frågar han med jämna mellanrum, och det låter onekligen lite roligt.

När man är ledig på en måndag känns det lite som att man extraknäcker som pastor, för de är ju ofta lediga på måndagar. Vad gör de på sina lediga måndagar? Vad ska jag göra på min lediga måndag? Ska jag göra samma sak som de brukar göra? Och vad är det i så fall?

Åh, så många frågor och så få svar. Jag är nog lite för fredagstrött för att fundera på det så här i det offentliga, så vi tar väl helg nu?

Ha en trevlig helg nu alla pastorer!

5 kommentarer:

  1. Just måndagar brukar jag vilja jobba som pastor. I mitten av juni, kring jul och två veckor på våren brukar jag tycka att jag kanske borde ha läst till lärare ändå...

    Sen när det är fredag då tänker jag att jag är glad att jag har ett månd-fred-jobb! När lönekuvertet dimper ner tänker jag att IT är inte så himla dumt ändå.

    Hur kan man kombinera dessa? IT-pastor med undervisning måndag-fredag. Finns det såna jobb?

    SvaraRadera
  2. Jobbar IT-pastorer verkligen på måndagar? Hade för mig att de är lediga då... och skoldagar brukar ju ta slut vid 20 i 4 förutom på fredagar när man fick gå hem vid halv 2.
    Bra jobb du kom på! Jag tar ett sånt.

    SvaraRadera
  3. Klart att dom inte jobbar måndagar! Hur tänkte jag där?

    Jag vet inte, men vad tror du om att starta någon form av IT-pastor-blogg-skola? Då är ju undervisningen på distans och man kan även jobba hemifrån.

    Den är svår att tacka nej till, den tjänsten.

    SvaraRadera
  4. Nästan alla jobb har ju nåt negativt drag, men jag tror inte det finns nåt dåligt med IT-pastorskolan som du ska starta.
    Om man fick jobb där, skulle det finnas anslutningskrav internetmässigt alltså? Funkar det om man har modem eller bör man vara ansluten till stadsnätet?

    SvaraRadera
  5. Det finns inget krav på snabb undervisning, så modem är väl helt okej!

    SvaraRadera