söndag 5 september 2010

En arg lapp

Tror du att brickan tar sig till stället av sig självt?
Ja, det är VERKLIGEN fräscht att hantera din begagnade snus som du valt att lägga på brickan.
Åh det är så underbart att hitta ett tuggat tuggummi bland servetterna!
Jaha, du tappade/la en gaffel på golvet? Kanske föll den ljudlöst så du inte märkte det eller var det så att du trodde att den löstes upp i molekyler när du tappade den?

Förlåt min bitterhet, det har bara varit en sån helg. Men nu kör vi pastorsledigt - hela måndagen! Kanske kompenserar det att jag tänkt lite arga tankar idag? Hoppas det.

Fick ett humortips av jeanschefen idag: www.peopleofwalmart.com

Det är roligare att skratta. Gott slut.

11 kommentarer:

  1. Som personal kan man ju aldrig säga de där sakerna. Så därför brukar jag, å hela servicesektorns (nkl landstingets!) vägnar, säga dem lite så där högt när jag råkar vara medkund eller av annan anledning bevittnar det hela. Då känns det bra?

    SvaraRadera
  2. Alltså Modedoktorn, jag säger det alltför sällan men det är en ynnest att känna dig! Du är en sån toppenmedmänniska som ställer upp! Och jag är lite för feg (plus att man kanske inte bör säga sånt här klag när mina kunder hör det) för att säga saker face to face så därför använder jag Kavelmora Ink som klagomur. Det är bra för konflikträdslan…

    SvaraRadera
  3. Åh nej, jag förstår dig! Nästa gång det händer kan du tänka på mig. För jag fick vara med om alla dom där sakerna utan att jag fick betalt när jag hjälpte till, på Kafé Station. Som tröst fick man IBLAND en liten hälsning på en servett. Någon som gillade latten eller dyligt!

    SvaraRadera
  4. Tack S för din förståelse! Och jag borde kanske inte klaga för jag får ju flis för det jag gör - och egentligen är det väl en del av jobbet. Det kanske inte är kunderna det är fel på, maybe it's me? Men jag tror det bara är på Café Station som man får lappar på servetten - umeåbor är ju lite bättre…

    SvaraRadera
  5. Nämen nej, det ÄR kunderna. Inte personalen. Alltid kunderna! Glöm inte det! ;)

    Jag ska komma förbi på det där kafét du jobbar på och lämna en servett med fint budskap. Eller så får jag hitta någon som har lite närmare...hm.

    SvaraRadera
  6. Vet du S, det vore trevligare om du dök förbi här i Kavelmora på en fika. Jag skulle önska att du nästa gång du sitter på ett café i stocklom skriver en lapp till den stackars baristan om du nu har fått en god latte - då skulle jag bli glad. Om latten inte var god, ta ändå bort brickan. Baristan blir nog lite gladare och så kanske nästa kund får en godare latte - och så bjuder jag på en god latte när vi ses.
    Eller så dricker du en latte där du är och skriver en kommentar här på Kavelmora Ink. Det räcker. Tills vidare.

    SvaraRadera
  7. Fredrik, jag tar ALLTID bort brickan. Lita på det!!

    SvaraRadera
  8. Fripps, det är bra att du tar ditt klag här tycker jag. Och som personal i dylika situationer kan man ju aldrig säga ngt. Men nog är det irriterande med folk som tror att full service (inkl upplockning och slängning av personligt skräp och debris, storstädning, telefonitjänst, filmval och room servcie) ingår när man köper kaffe/äter salladslunch/åker buss/söker sjukvård?

    SvaraRadera
  9. Kunden har alltid rätt. Eller…?
    Tack S, jag visste att du var att lite på!
    Modedoktorn, vi som jobbar med service kommer nog alltid ha det såhär. Vi får stötta varandra helt enkelt!

    SvaraRadera
  10. Okej jag bjuder på en länk till, samma som jag tipsade om när jag gav dig walmart länken.. Inte lika kul kanske men endå kul..

    http://www.fuh2.com/

    / Jeanschefen

    SvaraRadera
  11. Tack jeanschefen! Jag har en kompis som brukar säga att repetition är humor - och det fanns 5092 bilder! Och en bild säger mer än 1000 ord, även om budskapet i de här bilderna var ganska kort och koncist. Gillar't!

    SvaraRadera