tisdag 2 november 2010

Körövning med krydda för lycka

Fotboll är SÅ roligt att kolla på när det är underhållande. Ikväll var det fantastiskt underhållande och det var jätteroligt! Sen att MVP (i mitt tycke) var svensk med en fräsig frisyr gjorde ju inte det hela sämre..

Den här kvällen handlade annars om körövning. Ja, det stämmer.
Inte körövning för mig men för min kära husfru. Hon gillar det här med att sjunga, och det gör väl jag också egentligen.
Förr så var jag ju faktiskt med i en gospelkör och när man minns tillbaka så var det ju ganska kul att vara med i kör. Kanske var det för att jag även då brukade skoja och tramsa så mycket som jag kunde - samtidigt som jag försökte hålla mig väl med "Sångfröken Linda" och käka Fisherman's Friend för att kunna komma upp på de höga tenortonerna.

Men tillbaka till ikväll.

Hon, den här snygga som jag bor med, skulle alltså åka på körövning. Klockan sju.
För dig som har missat det så har vi begåvats med lite telningar som ibland är mer än en handfull (engelsk stavning, obs.) och särskilt runt sjusnåret brukar det vara lite hektiskt.
Tackolov för Teletubbies.
Alltså själva Teletubbies tror jag är lite luriga och jag är ganska säker på att de har ett hypnotiskt och manipulativt budskap som ingen egentligen fattar - men de gör sitt jobb!
Sig/Hen parkerades där medan Leod installerades framför Pippi på andra TV'n och så åkte husfrun.

Nervös och lite skakig blandade jag vällingen (och då passade det ju att jag var skakig) samtidigt som jag höll alla tummar jag hade över och så lockade jag med småmänniskorna upp till deras sovrum. Normalt brukar vi ju alltså vara två personer som gör den här manövern, men idag fick jag multitaska och agera för två.
Och det gick bra. Över förväntan bra. Riktigt gammeldags bra - till skillnad mot för förra veckan när jag ändå hade mina föräldrar som assistenter på kvällen här Helena åkte på massage...

Jämför man fotboll och barn som somnar lätt och huruvida det ena är roligare än det andra så vinner nog barn som somnar lätt.
Men om man lägger till en bra fotbollsmatch till barn som somnar lätt så har man en toppenkväll!
Och räcker inte det så är det bara att minnas tillbaka till Rejoice-tiden och HÄPP - så har du en riktigt lyckad kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar