tisdag 30 november 2010

Obs! Kom ihåg!

Och så kåldolmens dag idag. Det har du väl firat?
Om du har glömt så är det en timme kvar, så du hinner.

Jag har själv ätit kåldolmar sent på kvällen en dag i Litauen, då jag först blivit stoppad av polisen, prutat på strumpor på svenska, ätit på ett litauiskt McDonalds, gått genom en gammal kyrka med mer (eller åtminstone lika mycket) guldutsmyckningar än (som) en amerikansk hiphopare, besökt ett före detta arbetsläger och där planterat enkronor på gömda platser, sovit i en bil för att vakna upp hos en familj med 23 fosterbarn i lagom tid till middagen vid 21snåret - bestående av bland annat kåldolmar. Efter middagen bjöds vi på underhållning i form av Macarena och när vi skulle återgälda underhållningen bjöd vi på Små grodorna.

Så du hinner fira, du också.

2 kommentarer:

  1. Sorry Fripper, det blir ingen firning, ty jag tycker kåldolmar smakar prutt... Och macarenan är lite för vågad för mig?

    SvaraRadera
  2. Man måste inte fira om man inte vill, vettu!? Macarenan var inte så vågad men att vi vågade köra små grodorna - det fattar jag inte. Jag fattar inte heller ATT vi gjorde det - som representanter för vårt fädernesland...

    SvaraRadera