söndag 21 november 2010

Söndag. Ja, det blev bara så.

Ett klassiskt söndagsinlägg väntar. Kanske inte klassiskt för mig, men du kommer fatta om du fortsätter läsa.

Igår var det lördag. En ledig dag. Jag fick en sovmorgon av min husfru och det var mycket skönt!
Sen kom en mästersnickare förbi för att vänta på en grävmaskin. Medans vi väntade drack vi lite kaffe.
När grävmaskinen började komma utåkandes på sitt flak så gick vi (hela tjottaballongen till familj) ut i snövädret för att inspektera avlastning av grävmaskin.
Singo gillade det inte.
Hank och Leonidas gillade det, och när Grävmaskinisten frågade om det var någon som ville åka grävmaskin svarade Leonard att han kunde tänka sig det, ifall grävmaskinisten behövde hjälp. Nån annan dag.

Kavelmora är lite av en metropol märker man lördagar som i går, eftersom det kommer in folk i huset en mass. Det är trevligt med besök, tycker jag. Du är också välkommen, glöm inte det.

Hursomhelst.

När dagen började gå mot eftermiddag så gled kanske Sveriges bästa svärföräldrar in. De skulle barnvakta. Vi skulle få vara "lediga" och åka och kolla på film. Avatar.
Jag brukar gärna tänka att man är med på tåget och kanske sitter i en av de främsta vagnarna, men jag ödmjukar mig och inser att så inte är fallet. Jag tror ALLA har sett den här filmen och förmodligen har de (alla alltså) redan hunnit göra det mesta av moderna saker - men det gör inget.
Filmen var bra och vi fick en trevlig kväll hos en av mina svågrar. Pizzan får 3 av 5 toasters, men det gör inget.

Söndag är vilodagen. Det var den idag också. Jag hoppas att jag är redo att möta veckan som kommer och jag tror att jag är det också. Jag hoppas också att mina inlägg här kanske vässas till ett par snäpp de närmsta dagarna, men jag gör det bästa jag kan med de förutsättningar som jag har blivit given. (Men jag hoppas att det blir bättre. Vi får se.)

Varsågoda och tack så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar