tisdag 16 november 2010

Stress om tablån

Tänkte skriva om det här med stress.
Ett brännande ämne som det är många som lider av, jag inkluderat. Jag tycker det är dags att skriva om det nu.

Ni vet den här stressen som infinner sig när man inser att man missar något. Som verkar jätteroligt. Som man missar.
Det har den senaste perioden hänt vid ett flertal tillfällen och jag har lidit enormt varje gång.

Det handlar om TV-program.

Min husfru och jag har en TV-tablå med lite olika program som vi brukar kolla på. På måndagar är det prio på CSI och ibland nåt kul program med Filip och Fredrik, på tisdagar är det House (och Desperate Houswives som spelas in på hårddisken för min frus skull), på onsdagar är jag ganska ledig eftersom det är Grey's Anatomy (som INTE får kompromissas med för då blir min fru VANSINNIG) men vi brukar spela in Berg flyttar in och kolla på det en annan dag. Torsdagen är ofta helt fri, TV-mässigt, men på fredagen är Idol en lågoddsare. Sen kan det även zappas över till Skavlan, men det är lite olika. Helgerna har länge varit vikta åt La Liga men det har även kunnat handla om någon långfilm i brist på dåliga matcher... Sen var ju "Så mycket bättre"ett ganska bra program, på lördagen men det har inte tatuerats in i tablån riktigt.

MEN. Så kommer det information från alla möjliga håll och kanter att jag missar en massa bra program! Programmet om Glada Hudik-teatern och Elvis och nu senast "Felix stör en ingenjör". Igår kom två (2) kommentarer från vänner på ett av de sociala nätverk jag använder att det var ett genialt program - OCH JAG MISSADE DET!
"Jamen det är väl inget problem - det är ju bara att kolla på SVT Play eller TV4 Play eller Kanal 5 Play eller nån av de andra Playkanalerna?" kanske du tänker.
Ja, men jag kan inte det. För jag har inte tid! Nedladdningstiderna med vårt mobila bredband gör att det inte funkar liksom... och sen så har jag ju alla av mina andra program att kolla på! Och så behöver jag ju uppdatera mig på mina sociala nätverk! Och så behöver jag ju kanske ta hand om våra barn! Och så kanske jag behöver jobba!

Så jag hinner inte. Utan blir stressad, av att jag missar något. Det gillar jag inte. Varken att missa något och sen att veta att jag missar det jag missar - det är störtjobbigt!

Hur ska man välja när allt är och verkar så grymt bra? Det är så stressande att jag finner inte ord!

Och förresten TV, ska inte det vara avkopplande? Svar på det?

3 kommentarer:

  1. I knoooooow!!!!!!!! Jag längtar till pensionen!!

    SvaraRadera
  2. Tack S för att du ger mig ännu mer stress - nu bara MÅSTE jag ju kolla på honom. Jag känner mig så 2008, helt efter liksom.
    Lilla Li, jag håller bara med. Tur att man snart är där…

    SvaraRadera