onsdag 22 februari 2012

Allmän information

När det kommer till ens kännedom att folk kanske inte tycker att man är rolig utan kanske till och med lite elak, då blir man lätt lite ledsen. (Med man menar jag jag, såklart.)
Att jag har fått instruktioner förut att jag skojar för mycket, det har har jag väl vant mig vid och det kan jag leva med.
Men jag blir ledsen om det är så att jag har sårat någon, bara genom att jag har varit mig själv.

Jag skämtar mycket. Inte alltid, men ofta. Jag är ingen narr som man inte kan lita på, vill jag tro åtminstone.

Jag skämtar aldrig för att vara elak. Någonsin. Ibland retas jag, men jag hoppas att du förstår att det alltid finns kärlek bakom. Jag tycker ibland att Internet är en lite hård och karg plats, och det här inlägget kanske är lite för ohårt och okargt, men det är så jag vill att det ska vara.
Därför skriver jag det här.

Och det är inga fotbollslag av människor som har mailbombat mig med med klag på att jag är en otrevlig stövel, så ni kan slappna av om ni blir upprörda å mina vägnar. (Vilket jag har märkt att ni kan bli.)

Det är bara det att jag, på det här sättet, vill säga att jag har oelakhet i mina skämt. Ni kan lita på det. Jag vet inte hur jag ska förmedla det tydligare bara, så om ni har nåt tips så får ni gärna säga till.

För jag vill inte vara elak.

2 kommentarer:

  1. Det här var det mest obegripliga inlägg jag läst i din blogg. Obegripligt på det sättet att det är totalt omöjligt för mig att förstå att någon skulle uppfatta dig som elak. Jag vet att jag kanske kan vara vass och ironisk i mina skämt ibland och att jag måste tänka mig för vem jag skämtar med, men jag har aldrig varit i närheten att tänka så om dig. Tråkigt att det hänt, men sluta ALDRIG upp med att vara dig själv och den härliga människa du är. Hoppas du får en bra dag. Kramar/Ordpolisen
    Ps, jag åt TVÅ Focus-semlor på fettisdagen. Hur många åt du som jobbar så nära??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är den jag är, måste bara bli lite tryggare med mig själv och det jobbar jag med. (Stenhårt.)
      Det blev en semla. Idag är jag sugen på princesstårta. Till niofikat tog jag en bulle med mormorshosta.
      Kram

      Radera