fredag 3 februari 2012

Ett klassiskt fredagsinlägg

  • Man vet att det blir en fin fredag när man skrapas av bilen på parkeringsplatsen till höger. (Fast en annan bil). Jag testade att möta den stackars krockaren med lite vänlighet och han verkade gilla det när han bad om ursäkt som bäst. Kul också att han hajade till när jag sa att det var tur i oturen att jag inte hade tagit Ferrarin till jobbet idag.
  • Man vet att det blir en fin fredag när yngste sonens första ord på morgonen är "Cykelrn?" med en längtan i rösten att direkt få hoppa på den omonterade balanscykeln Mojmoj och Mojschaj hade med sig igår.
  • Man vet att det blir en fin fredag när man får dela en semla med en kollega till efterrätt på lunchen.
  • Man vet att det blir en fin fredag när man kommer iväg lite tidigare från jobbet med sin "krockskadade" bil än vad man hade tänkt på morgonen.
  • Man vet att det blir en fin fredag när barnen i Bystugan ropar "Göm oss!!" till varandra när man kommer in innanför dörren. Och det är kul när ens dotter gömmer sig under en pall medans hon ropar "HÄÄÄÄJ" för full hals så att jag ändå ska hitta henne.
  • Man vet att det blir en fin fredag när man hör om äldste sonens kompis som suttit i fönstret för att vänta på sin kompis. Och till och med släckt ljuset i köket för att bättre kunna se Kavelmorabussen komma in på deras gård för att lämna av kompisen. Och visst hade man velat vara med för att se den här sucken av längtanslättnad som sonens kompis uppgav när han äntligen fick dit sin sova-över-kompis?
  • Man vet att det är en fin fredag när man får softa i soffan, framför På Spåret, med morötter och lökdipp utan att mobilen har ringt om hämtning av sonen som ångrat sig. Och att det klockan 21 dimper in ett MMS med två långhåriga grabbar som mimar till en hårdrockslåt med trummor och elgitarr gör ju inte fredagskänslan sämre.
  • Och ni hade velat se MMS:et som kom 22:00 med en gosse sovandes i sin Superhjältepyjamas. Lite roskindad med en bastrumma i bakgrunden. Kramandes sin tyggiraff Twiga. Det hade ni velat se.

3 kommentarer:

  1. Synd att jag inte gick förbi din bil precis när det hände. Den stod i all sin ensamhet när jag passerade imorse.

    Det är två MMS som jag hade velat se. Men jag kan tänka mig ungefär hur de ser ut. Lite som de hårda killarna på OKEJ-dokumentären jag såg alldeles nyss fast ljust hår och mjuka på insidan.

    Jag läste idag om en plastgiraff som hade råkat i onåd hos en pappa med en annan blogg. Den giraffen huserar numera på de sälla jaktmarkerna har jag förstått. Hoppas Twiga inte röner samma öde som Affen.

    I övrigt håller jag mig vaken lite extra sent idag för att hålla eld i kaminen. Jag ser det lite som en tjänst som jag gör min lilla sovande familj. Det vore bra för min självkänsla om du kunde endorsa detta beteende. Tack på förhand (dagens catch phrase).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nigge - Synd att du inte gick förbi - det fanns rutor för vittnen på skadeanmälan vi fyllde i. Du hade passat perfekt där.

      Du kan få se mms:en vid tillfälle. Första är en film. Just saying.

      Twiga sitter säkert. Hon har varit med sen julen 06 och det ska nog mycket till innan hon ryker. Tror jag. (Han är bra, han den andre giraffbloggaren.)

      Jag endorsar VERKLIGEN ditt beteende! Och om jag kan få hjälpa dig med din självkänsla - hey, count me in! Vår luftvärmepump slutar funka nedanför 20 minus - det lär bli svalt i köket till frukosten imorgon. Hoppas inte elden hos er falnar.
      Sov gott!

      Radera
  2. Vår luftvärmepump lägger av vid pass minus 17-18 så jag räknar också med sval frukost imorgon.

    Sleep tight!

    SvaraRadera