torsdag 16 februari 2012

Släpper sargen. Igen.

Jag lider av så mycket tankar.
Just i dagarna har det varit oglada tankar. Inte farliga tankar, men väl tärande tankar som stör mig enormt.
Det är som att tankarna inte ens kan fastna på den här skärmen - de fladdrar bara.
Jag tänker att jag inte kan något riktigt bra. Alls. (Vilket du som läser kanske misstycker med, men så känner jag.)
Jag tänker ofta att folk har tröttnat på mig. (Vilket ni säkert inte har.)
Jag tänker ofta att jag är rätt värdelös. (Vilket jag ofta är ganska säker på att jag är.)

Jag vet att det jag vill är att hjälpa andra.
Att bidra med positiv energi. Att kanske vara en kreativ drivkraft.

Och det är väldigt svårt att vara det när man, som jag just nu, är ganska låg.

Jag vill så ofta ha ett bättre självförtroende, men jag vet bara inte hur jag ska få tag på ett sådant.
Egentligen vågar jag inte skriva sånt här, för jag vill vara en tramsrolig kille som man blir glad av. (Imorgon kanske jag är det.) Sånt här säger jag ju bara till Terran, nån syrra och till frun. På sin höjd.

Vad ska grannarna tänka?
Min gode vän (hoppas jag såklart att han är även om jag i mitt depp tänker att han inte orkar med mig) skrev på ett socialt medie att man kan släppa sargen, för det är ändå ingen som bryr sig om hundra år vad man skriver.

Så jag provar igen att släppa sargen.
Och så går jag till sängs och försöker sova bort ledsnet.

8 kommentarer:

  1. Det är en klok kompis du har. Att hänga vid sargen är inget att rekommendera för då missar man allt det roliga på isen. Sen är det inte helt fel att sätta sig i båset emellanåt och ta igen sig och fundera lite. For what it's worth så tycker jag du är en toppensnubbe och jag vet flera i det här hushållet som tycker det också.

    Och utan att ha några som helst bevis är jag väldigt konfident att du har människor på ditt jobb, i din omedelbara geografiska närhet och folk och fä som haft turen att komma i din väg sen slutet av sjuttitalet som gillar dig som den du är och alla dina skills. Det är min högst amatörpsykologiska analys. Chin up mate! Snart får vi göra allvar av livesportplanerna oxå. Just sayin.

    SvaraRadera
  2. Orka, kämpa, heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här klumpen som landar kring hjärtat nu, den av "gråt", den tackar jag dig för. Innerligt tack.

      Radera
  3. Du. Du är så bra. Och jag uppskattar dig så mkt. Det är ok att vara ledsen. Personligen tycker jag dock bättre om att vara glad.
    Kram från en som njuter av det skådespel ett regnoväder kan utgöra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker att man kan stå ut med både regn och sol, men att man kanske föredrar det ena (eller andra.) Jag gillar glad bättre, jag också. Njut av regn och sol så mycket ni kan. Vi håller ställningarna här hemma tills ni kommer tillbaka.

      Radera
  4. Jag tänker som så att du hjälper andra genom att släppa sargen. Och en positiv tanke är att du kommit långt eftersom du kan skriva ett sånt här inlägg. Inte alla som har den insikten! Du är stark fast du inte tror det! Samtidigt som det är helt okej att vara svag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är på rikt en av de smartaste jag känner. Därför försöker jag tro på det du säger.

      Radera