söndag 23 oktober 2011

Ännu ett sånt här helgsammanfattningsinlägg

Fredag: Toppen.
Lördag: Toppen.
Söndag: Botten.

Låt mig utveckla.
Det är grymt drygt att gå från tippelitoppenhumör till att bara vara trött och sur. Över en natt. Basådär.
För ett litet tag sedan hade jag inte skrivit det här inlägget. Jag hade skämts? Tyckt det var onödigt att skriva om mitt elände? Ja, förmodligen.
Men nu gör jag det.

Vad är det som är botten då?
Tja, allt grundar sig i tröttman. Tror jag.
Jag orkar inte låta Henry vara med mig när jag ska steka köttbullar. Leonards röst tränger igenom min hjärna och gör små nålhål i mina sinnen. Signes envishet är så enerverande. Helenas energi smittar inte av sig på mig. Om man säger som så.

Deppet. Det.
Livet.

Som imorgon kanske kommer vara ljust? Och skulle det vara halkigt imorgon så har jag åtminstone bytt alla däck till vintereditionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar