tisdag 25 oktober 2011

En sån dag

Det här var en sån där dag när man blev bjuden på lunch av en kompis. På Max. Där vi firade att vi ska gå ner i vikt. Med varsin Lyxshake firade vi. Vi gick nog snarare upp än ner med hjälp av shakerna.
Det här var en sån dag när jag fick vara med och mixtra ihop en kaffemaskin på jobbet. En automatisk.
Det här var en sån dag när en av mina kollegor pratade om expresso.
Det här var en sån dag när äldste sonen kom förbi en sväng på jobbet för att följa med mig hem. Sprack stolthetsdöden när han dök upp där i sin rutiga jacka och gröna mössa. Men sån är jag.
Det här var en sån dag när jag sänkte mina ambitionsnivåer ett par snäpp när jag kom hem efter jobbet.
Det här var en sån dag när jag somnade på kökssoffan efter maten.
Det här var en sån dag när jag gick ut på promenad på kvällen, med motionsapp och musik i lurarna. Det enda som saknades var vantar och en pannlampa.

Ja, det var en sån dag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar