måndag 3 oktober 2011

Min första dag

Hej bloggen.

Idag har jag börjat på ett nytt jobb. Mitt nya jobb. Det känns jeteroligt.
Jag åkte bil till jobbet idag. Det var kul. Jag höll på att krocka i en rondell, för det var så mycket bilar där.  Och jag är inte så van att det är en massa andra bilar ute och kör när jag ska till jobbet. Bilen tutade på mig.

Sen drack vi kaffe direkt på morgonen. Och läste tidningen, om vi ville. Jag ville inte riktigt men gjorde det ändå. Sen gick vi och jobbade.
Eller jobbade och jobbade, jag fick nycklar av en snäll vaktmästare som jag tror kommer bli min kompis. De är snella på mitt nya jobb. Det var de på mitt gamla också, men jag är glad att de här arbetskompisarna också är det.
Sen fick jag räkna pengar. Inte mina egna. Det var ganska roligt. Jag tyckte det var svårt att sedlarna låg i fel fack men jag ska nog lära mig. Eller ändra om i systemet. Vi får se. Jag kanske tänker hålla en låg profil i början och göra förändringar gradvis. Kanske.
Sen blev klockan nio och då dricker man kaffe. Det tycker jag är kul. Jag fick en macka med ost på. Den var god.

Efter fikat jobbade vi lite till. Jag fick titta på en dator och så helt plötsligt så kom en ny kompis och sa att det var lunch. Vi gick på restaurang och åt. Det var jättegott. Jag åt fisk. När vi var på väg till restaurangen träffade jag en kompis, men jag kände mig så ovan vid att träffa folk jag känner så jag kanske betedde mig lite konstigt. Det var inte med flit. Tänk vad bra det vore om han jag träffade läser det här så att han får veta hur jag tänker.

Efter lunchen pratade jag med en annan vaktmästare. Han bor i grannbyn. Han frågade vilken bil jag brukade pendla i när jag åkte till mitt förra jobb och tydligen hade han noterat att jag har rostiga bakskärmar. Jag hoppas att han noterat det pga att jag aldrig kört förbi honom i för hög hastighet, men jag frågade inte. Han var också snäll.

Sen fick vi gå runt i lite lokaler. Jag ska jobba imorgon också och då kommer det en massa människor till mitt jobb. Det ska bli kul. De ska vara på konferens. Jag ska mest le och kanske bära vatten och fylla på kyckling på deras tallrikar. Tror jag. Vi får se.

Efter det tog min dag slut. Då fick jag gå och handla kläder och skor och då träffade jag min fru. Det kändes overkligt men trevligt. Då gick jag och köpte mjölk.

När jag kom hem åt vi middag. Jag var trött men glad. Nu tänker jag sova.

Godnatt bloggen, vi ses imorgon. Puss och kram.

2 kommentarer:

  1. De let jetekul på dit nya job! Komhåg at böja nesta gågn me KÄRA blog, så bukar ja ialafal jöra me min dagbock. Kjam frånn mej

    SvaraRadera